Ikea Køkken med andre låger?

Hej heeeeeeeej

Jeg har lige været ude og kigge på ikea køkken og det ser sådan set rigtigt godt ud - min forespørgsel ligger dermed på om man kan vælge forstykker fra et andet firma til skufferne hvis man ikke er totalt overimponeret af dem Ikea kan tilbyde... Problematikken i det er vel at kabinetterne hos ikea er bygget af 18 mm spån og ikke 16 som alle andre...?

Hvis der er nogen der har erfaring med dette så skriv endelig...biggrin
Hej heeeeeeeej Jeg har lige været ude og kigge... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har rigtig gode erfaringer med at bruge Ikeas "indmad" sammen med andre låger. Vi har købt et HTH køkken gennem dba.dk og kun brugt lågerne. Dem har vi malet og monteret på hhv. skuffer og udtræksskabe fra Ikea. Voila! Et lækkert køkken med nøjagtigt de råhvidt malede profil egetræslåger, vi drømte om og alt den moderne indmad, vi kunne ønske os.
Det var lidt af et puslespil at få monteret udtræksskabene på lågerne, men i realiteten er det blot lidt arbejde med tommestok, blyant og boremaskine.

Nød lærer nøgen kvinde at spæne, men lavvande i pengekassen gør kreativ.

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


Nu skriver du "dem har vi malet".

Lige præcis med køkkenlåger kan jeg ikke anbefale "vi" maler.

Her er en hård 2 komponent lak på sin plads.

Ellers er den Flugger højglans jeg har valgt bare for dårlig.

Vores køkke blev leveret råt og malet af os selv. Det har vi fortrudt mange gange. Malingen bliver simpelhen slidt af.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vores låger holder fint og ser stadig rimeligt pæne ud nu 2 år efter. Meeeen måske skal jeg tilføje, at jeg ikke lige er typen, der vasker køkkenlågerne hver dag. wink

De er malet med maling fra malermesteren (PP)

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


Ok, vores så slidte ud efter 5, og det er bare "røv" at slibe male fyldingslåger.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Ninett
Dejligt at høre at nogen har høstet erfaringer med projektet.
Kan jeg få dig til at uddybe lidt omkring problemstillingerne med at montere andre fronter på IKEA-korpus. Min plan er at bruge Invita-fronter (tror de er magen til HTH). Passer fronterne til skufferne, eller skal man spartle og fræse nye huller? Jeg har ingen ide om hvor nemt eller besværligt det er, men vil gerne indsamle lidt information inden jeg står med korpus fra et firma og fronter fra et andet.
mvh
Simon
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra PeterR

Ok, vores så slidte ud efter 5, og det er bare "røv" at slibe male fyldingslåger.


Det er nok fordi jeg arbejder med at restaurere og male gamle møbler, at jeg ikke regner det for noget. Men rent faktisk, så vil jeg tro at de fleste malede låger vil se slidte ud efter 5 år, vel at mærke hvis køkkenet bliver brugt, og ikke kun står til pynt. En rigtig god "slibemus" (Harald Nyborg 89,-) er en stor hjælp, specielt til hjørner og kroge. Min erfaring går på at 2 lag vandig primer fra J&F dækket af alkydemalje af en god kvalitet, det virker for mig.
De store flader tages med skumgummirulle, og de mindre med en pensel af god kvalitet.

God arbejdslyst.wink

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


Citat fra simped

Hej Ninett
Dejligt at høre at nogen har høstet erfaringer med projektet.
Kan jeg få dig til at uddybe lidt omkring problemstillingerne med at montere andre fronter på IKEA-korpus. Min plan er at bruge Invita-fronter (tror de er magen til HTH). Passer fronterne til skufferne, eller skal man spartle og fræse nye huller? Jeg har ingen ide om hvor nemt eller besværligt det er, men vil gerne indsamle lidt information inden jeg står med korpus fra et firma og fronter fra et andet.
mvh
Simon


Nej hullerne i skufferne passede ikke, men det var ingen sag at bore nye huller. Det sværeste var at få monteret lågerne på den nederste udtræksskuffe...hmmmm...ved nærmere eftertanke var det slet ikke så svært, som det så ud til, før vi kom i gang. Vi kom ikke igennem én eneste fase, hvor vi måtte spartle ud og lave nye huller, og det tog vel ca. 1 time med hver låge, såe....
Jeg kan love dig, at det er arbejdet værd. :p

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet


Mon ikke der er kommet nye låger eller nyt køkken i det hus nu.
Tråden er over 8 år gammel.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også