vådsikring i badeværelset?

Hej.

Jeg er interesseret i at vide hvornår, altså i hvilket årstal, man begyndte at bruge vådsikring i badeværelset?? confused

Jeg håber meget der er nogen der kan svare...

Benjamin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm, jeg var på kursus i "vådrumssikring" i 1998, så det må være et sted omkring midt 1998, nytår 1999, at det bliver "lovkrav" så hvis du har et renoveret badeværelse uden "sikring" og det er der er yngre end 1999, er der en der står til en "balle"

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Hej !!
Har selv haft problemer med et badeværelse fra 2000, overtog huset i 2005 hvor der kom fugt igennem væggen, mente det var en ejerskiftesag, og forsikringede kom og kiggede, de sagde at der IKKE skulle være vådrumssikring, anpå marterialer der er brugt og sådan, det skulle bare være vandtæt, altså fugen ved blandingsbatteri og badekar skulle skiftes også var den ik længere. Der står nogen anbefalinger man kan lave det efter sagde de, men det er ikke et krav. Men lige meget hvem man snakker med skal det være der jo, så jeg er noget forviret over de regler.
Nogen der ved hvem man skal kontakte for at slå det fast ??

Aussie
Se på : By og Byg 200, det er en anvisning om vådrum ( ved squ ikke hvordan jeg lægger linket ind ).
Såfremt jeres hus er opført før 1995 er der således kun krav om vådrumssikring, såfremt badeværelset efterfølgende er totalt ombygget ( vand- og afløbsinstallationer, vægge og vægbeklædninger ), og gulv og vægkonstruktioner indeholder organiske materialer. De nye krav gælder ikke, såfremt der blot er udskiftet f.eks. gulv og vægfliser.

Sakset fra en anden hjemmeside, hvor en advokat svarer, SBI-200 er anvisning på hvordan sikringen kan laves

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Hej

Indlægget fra Gertsen er helt korrekt, og på det tidspunkt var det SBI 180 (fra 1998) der var gældende og til dels SBI 169

Man kan måske få en lang diskussion om det var i 1995 da Bygningsreglementet (BR-95) trådte i kraft eller da Småhusreglementet
(BR-S 98) trådte i kraft, reglerne i dette tilfælde er gældende fra, men hvis det er et nyt eller totalrenoveret badeværelse der er tale om fra 2000 (Aussie), er der ingen tvivl om, at der skal være en vådrumssikring efter SBI 180.

Som jeg husker det, er der ikke den store forskel på kravene i SBI 180 & SBI 200
Annonce
ok, vores badeværelse er helt nyt, vægge og alt,og huset er gammelt, er gasbeton et organisk marteriale, for er det ikke det skriver gertsen jo der ikke skal være, en anvisning er vel ikke et krav ? det var også det forsikringen sagde, at når det var beton gulv og sådan skulle det bare være tæt uden membran.Også var det bare den fuge der skulle skiftes.er det en advokat der ved noget om det eller en bygnings konsulent eller ?

Aussie
Hej alle sammen..biggrin

Jeg vill høre om der var nogle der viste om det er et lovkrav at behandle sit træværk bagved vådrumgips i et 1 sals badeværelse...

(Huset er fra 64´ 1 salen er helt ny, nyr spær osv. Ny rejsning 45 grader gamle 30-35 grader)

Og hvad skal man eventuelt bruge?confused

Jeg et hus mig bygge vil Ph!l!q´z:p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis