Diesel - Fyringsolie. Hvad er forskellen?

Hej folkens, jeg har et par spørgsmål. Kan er dieselbil køre på fyringsolie, og kan et oliefyr køre på diesel, hvad er forskellen på fyringsolie og diesel. Håber der er en der kan give mig et svar

Assumption is the mother of all fuck up's !!!

Hej folkens, jeg har et par spørgsmål. Kan er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Meget er sket siden 1990 :-)

Kan desværre ikke udlevere exchange-specs, men hvis der er noget specifikt, du vil vide, så sig gerne til.
fyringsolie er ikke lovligt at køre på og der er et farve stof der i, og bliver det opdaget evt til syn, så vanker der bøde, tankanlægene må heller ikke sælge det hvor du tanker det i bilen, de kan miste retten til at sælge det.
bilen har heller ikke godt af det i lænden.
Men er det for at spare penge, så køb en cykel den skal bare have lidt rugbrød.
Jeg kender en som blev stoppet ude på vejen, og politiet vil se motoren og der opdager de at han køre på fyringsolie, bilen blev kaldt til syn og han fik en bøde på 2000 kr, pluds motoren den farve forsvinder ikke bare sådan lige med det samme, så du kan hvis du er uheldig blive stoppet flere gange og få flere bøder, så det kan ikke betale sig, hvis det er det du tænker på. sad

L.Sindalsen

Mariagerfjord

Citat fra Lynge Sindalsen

fyringsolie er ikke lovligt at køre på og der er et farve stof der i, og bliver det opdaget evt til syn, så vanker der bøde, tankanlægene må heller ikke sælge det hvor du tanker det i bilen, de kan miste retten til at sælge det.
bilen har heller ikke godt af det i lænden.
Men er det for at spare penge, så køb en cykel den skal bare have lidt rugbrød.
Jeg kender en som blev stoppet ude på vejen, og politiet vil se motoren og der opdager de at han køre på fyringsolie, bilen blev kaldt til syn og han fik en bøde på 2000 kr, pluds motoren den farve forsvinder ikke bare sådan lige med det samme, så du kan hvis du er uheldig blive stoppet flere gange og få flere bøder, så det kan ikke betale sig, hvis det er det du tænker på. sad

Hej Lynge
Prøv at læse de indlæg der står i tråden.. så giver svaret hvis sig selv.. Hvis dit indlæg var stilet til mig. ;-)

Mvh Jan J
lige en kort tilføjelse. brændværdien i fyrings olie er højere, så du får mere for pengene ved at fyre med rigtig fyringsolie.

Citat fra Brian Löffgren

lige en kort tilføjelse. brændværdien i fyrings olie er højere, så du får mere for pengene ved at fyre med rigtig fyringsolie.

Den eneste forskel er tilsætningsstofferne og farvestoffet. de eneste der ikke kan kører på fyringsolie er common rail motorer. Hvis ikke det var en mulighed, hvordan skulle landbruget (som kører på farvet diesel (fyringolie)) turde fylde den farvet diesel på deres dyre maskiner smile og alt diesel er i dag 10 ppm partikler.
Annonce
lynge den med betjenten er vist en fisk da de ikke er uddannede til at kunne bedømme dette. de skal køre den til en bilinspektør og han skal komme med udtalelsen.
Men er det en gammel diesel kan den godt køre på fyringsolie, tilsæt evt en lille sjat motorolie så pumpen og dyserne bliver smurt lidt.
har for mange år siden kørt dk tyndt på fyringsolie og den døde ikke af det.
lovligt eller ej det må samvittigheden vel afgøre.
Skrevet af Brian Löffgren på 04 jun 2008 16:13

Nogen der ved hvor stor forskellen er  her ?

For lige pt. er der da næsten en krone forskel på diesel og  fyringsolien, dvs. ca. 8%, så er der   mindre forskel på brændværdien på diesel og olie, kan det jo lige pt. godt betale sig at fyre med diesel.
helt enig koluda, havde forresten lige fat i oliemanden sidst han kom med diesel. De renser jo slangerne hvergang de skifter produkt der skal leveres ( Diesel, fyringsolie og landbrugsolie) og den mængde de skyller igennem slangen ryger op i et særskildt rum spurgte hvad de gør med det svaret er_ Det er da fyringsolie* så fyringsolie må jo være en blanding af diesel fyringsolie og landbrugsolie*
http://www.key2green.dk/page73.aspx

Umiddelbart kan  jeg ikke finde nogen forskel på diesel og fyringsolie hvad brandværdien angår.

Nogen der har haft held med at finde noget nyttig information omkring dette...?
Inden midt olie fyr blev smidt så langt væk jeg ku (gik i panik da olien kostede 7,65)
Blev der kørt lige så meget diesel som fyrings olie igenem og har ikke bemærket nogen forskæld overhovd

Har altid hældt det billigste på af de to og det har virket fint

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis