Hvornår lægges slidlag ?

Hej wink

Jeg har lige støbt et betongulv, som er omkring 7 cm tykt.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvornår jeg kan lægge et slidlag? confused
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Clinton,

Det kan du lægge når som helst..
Sørg for at klaplaget er rengjort før du lægger slidlag/afretningslag.
Brug gerne betonbinder, det har jeg gode erfaringer med, næsten garanti for at slidlaget ikke slipper.
Ellers skal du huske at svumme først, dvs. vand kostes ud på gulvet sammen med sand og cement.
Det gøres i samme arbejdsgang som du lægger dit slidlag. Det du svummer ud, må endelig ikke blive tørt inden du lægger slidlaget...

Anders
jeg er dum..eller nybegynder...

jeg har fået støbt et beton gulv....og vil lægge klinker på dette...

skal der slidlag???

gulvet er selvf med isolering,rionet ,etc og til sidste 10 cm beton...det er grovslebet....og ganske jævnt...

an jeg bare lægge klinker på dette??
Jeg kan ikke se nogen grund til at lægge et slidlag hvis du ikke har tænkt dig at slide på betonen (du lægger jo fliser), med mindre du gør det fordi din beton måske ikke lige er voldsomt jævn. En meget grov beton eller en skæv beton kan godt klare lidt nivelering og det gør et slidlag jo fint. Men er din beton fin og jævn, og ellers klar til fliser, så er der vel ikke nogen grund til at gøre andet end at vente på at beton'en er klar til at modtage fliserne.
Hej igen

Jeg spurgte ikke OM jeg skulle lægge et slidlag, men HVORNÅR jeg ku' lægge slidlaget, som der af forskellige omstændigheder, jeg ikke hèr skal kede jer med, ER NØDVENDIGT !!!

SÅE....hvor længe skall betonen tørre, inden slidlaget lægges.....
Hej bestemselv. jeg tror indlægget før dit var møntet på brwnx!!

Men jeg har et par gange lagt klaplaget først på dagen, og slidlaget senere. Det var min teori at når begge dele var fugtig bandt det bedre sammen. Ved ikke om teorien holder, men det gør gulvet!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformanden, og I andre, som har deltaget i denne debat.

1000 tak for hjælpen smile

Jeg føler mig nu bedre beredt, og i stand til, at få mit gulv færdigt biggrin

Endnu engang tak !!!wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis