Oliebehandlng af gulv

Jeg skal have oliebehandlet mit fyrretræsgulv på 1. sal. Jeg bestilte gulvet ubehandlet, men fik leveret det meste af gulvet oliebehandlet rolleyes Så Derfor har jeg nu 3 rum med oliebehandlet gulv og 1 rum med ubehandlet gulv. Så jeg skal selvfølgelig have det sidste rum oliebehandlet også, men jeg er i tvivl om hvordan og hvorledes men gør.

Men først skal jeg jo have fundet ud af hvilken olie jeg skal købe.
Der sad en lille lap papir i hver pakke hvor der bl.a. stod hvad gulvet er behandlet med. Der stod VL/N.OLJA. N.OLJA er vel naturolie, men hvad betyder VL?

Er der kender fremgangsmåden og har nogle fif til opgaven.

Og det sidste spørgsmål foreløbigt: Med hensyn til de allerede behandlede gulve så synes jeg hurtigt der kommer en del små mærker i det. Kan overfladen på en eller anden måde gøres mere slidstærkt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ik lige til hva VL betyder, men de fyrtræ´s gulve jeg har behandlet har jeg givet Junckers GulvOlie.
Den nemmeste måde og give dit gulv olie på er ved og leje en runddel maskine, og arbejde det godt ned i træet, helt inde ved listerne er du nød til og bruge en klud.
I går eftermiddags fik jeg så gulvet behandlet 1 gang med "Trip Trap Trægulvolie Ekstra Hvid" og er egentlig vældig godt tilfreds med resultatet. På brugsanvisningen står der at man, med fordel kan vente min. 6 timer og så slutpolere med et tyndt lag olie. Er det noget man behøver at gøre, for jeg er bange for det bliver FOR lyst i forhold til de andre gulve hvis jeg giver det en tur til. Det skal siges at jeg bestemt ikke har sparet på olien ved første behandling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis