Paderokker - hjælp!!!!! Qwerty 2331 21-07-2001 15:56 Min have er ved at blive overtaget af paderokker, og jeg er ved at tabe kampen.Hvordan tager jeg livet af dem, én gang for alle?????Venlig hilsenThomas Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Manden i Skoven Trådstarter 2331 13-08-2001 06:09 Det kan du ligesågodt glemme alt om. De kan ikke udryddes - heller ikke med Round-Up.Rødderne går ned i 1½-meters dybde, så enhver tanke om opgravning er nyttesløs.Hvis du luger i 100 år, kan det være det lykkes dig at slå dem ihjel.Det er ikke lykkes mig endnu...... Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Karen Trådstarter 2331 03-04-2002 12:56 Padderokker er næsten værer end skvalderkål. De kan ikke graves op (går for dybt) og roundup skader dem på ingenmåde.Men plænerens kan fælde dem. Sprøjtede dem engang sidste sommer, på under et døgn visnede de. Det bliver "spændende" at se hvor mange kommer igen i år.Man kan også trætte dem ved at blive ved at hakkede de overjordiske dele ned, men det er selvfølgelig et stort arbejde.Held og lykke. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
gartneren 20 06-04-2002 00:56 hvis de er i din græsplæne vil jeg foreslå dig at slå det så tæt på jorden du kan i en hel vækst-periode det kan de færeste planter tåle heller ikke skvalder-kål
karen Trådstarter 2331 16-02-2003 19:09 Da vi flyttede ind i vores nuværende hus for 6 år siden, var haven - især køkkenhaven - fuld af padderokker. ved den første gennemgravning af køkkenhaven fyldte jeg 5 sort affaldssække med padderokkerødder. Herefter gik jeg en daglig tur i haven sammen med min planteske. HVERT ENESTE paderokkeskud blev gravet op og samme procedure har gentaget sig hver sommer siden. I sommeren 2002 begrensede min høst sig til en håndfuld skud i løbet af hele sommeren. Så selv om der stadig findes padderokker i min have, anser jeg aligevel kompen for vundet. Så god arbejdslyst Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
preben41 313 17-02-2003 13:49 Jeg laeste for nogle aar siden, at den enestemaade at udrydde dem paa, er hvis det er muligt, at anskaffe sig en ged, ja det er rigtigt en ged, den kan slaa dem, for den tager alle de nye skud, men nu ved jeg jo ikke om du maa have ged ------------------preben preben Annonce
MUFI 230 4990 27-03-2003 22:54 Heh, jeg tænkte osse på om ikke man kunne bruge et dyr. Gæs har osse en tendens til at æde alt hvad der er grønt. Ved dog ikke og de æder padderokker. Høns i et overdækket bur kan osse rydder alt. VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.
Karl N 3 4700 07-06-2007 13:12 Hej der har prøvet i flere år at brænde dem væk men :-( Fik et fint råd fra en bekendt.Ikke gift men eddeke og salt.Har prøvet og dagen efter var ca 35% brune.Re spændt på om det er noget der holder men ellers er det bare en gang til det er da ikke dyrt.Har blandet 1kg salt 4 l eddeke.