Ventilation badeværelse

I forbindelse med min renovering er jeg kommet til planlægning er badeværelset.

Jeg har i sidste nummer af GDS set hvordan der bliver lavet ventilation fra en bruseniche i badeværelset.

Jag mangler dog lidt forslag til selve ventilatoren.

Er det nogen her som har erfaringer med en støjsvag fugtstyret ventilator?

/TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har selv en Thermex Silent 100 og den er jeg godt tilfreds med. Den er let at indstille og den larmer ikke for meget.

vh, S
hej
Har også 2 thermex silent 100, og de kører perfekt. Har prøvet mange forskellige i mit arbejde, så jeg vil nok påstå at selvom thermex´en påtrods af den højere pris, er langt mere lydsvag og effektiv end andre ventilatorer. en fugtstyret ventilator til 300 kr fra et lavprisbyggemarked kan ikke anbefales. men dette er jo bare min erfaring. Den bedste løsning er efter min overbevisning er at montere en motor på loftet og så en hygrostat( f. eks el nr 10 24 000 632 ) i badeværelset til at styre denne. så har man også mulighed for at dæmpe lyden/støjen yderligere samt at få en kraftigere motor.
Jeg vil overveje løsningen med eksern motor og hygrostat. Den anden løsning med Thermex Silent 100 er dog interessant, da jeg ikke havde tænkt at der skulle være en tænd/sluk kontakt til blæseren - den skulle kun styres af den indbygede hygrostat. Men det skal jeg måske overveje.

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis