Emhætte med ekstern motor

Jeg skal have nyt køkken og i den forbindelse vil jeg have emhætte med motor på loftet.

Jeg er ved at danne mig overblik over hvad der skal laves af el-arbejde og i den forbindelse er jeg blevet i tvivl ang. emhætte med motor på loftet.

Mit spørgsmål er:

Hvor får en emhætte med motor på loftet strøm fra ? Dvs. skal jeg have lavet en strømudtag på loftet eller skal det være der hvor selve emhætten skal sidde ?

Jeg har fået læst at der går en ledning fra motor til emhætte i forbindelse med styringen af motoren. Men hvor får kommer strømmen fra ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Benja

Jeg skal have nyt køkken og i den forbindelse vil jeg have emhætte med motor på loftet.

Jeg er ved at danne mig overblik over hvad der skal laves af el-arbejde og i den forbindelse er jeg blevet i tvivl ang. emhætte med motor på loftet.

Mit spørgsmål er:

Hvor får en emhætte med motor på loftet strøm fra ? Dvs. skal jeg have lavet en strømudtag på loftet eller skal det være der hvor selve emhætten skal sidde ?

Jeg har fået læst at der går en ledning fra motor til emhætte i forbindelse med styringen af motoren. Men hvor får kommer strømmen fra ?


Jeg har et lignende setup - et Voss udtræks emfang med motor på loftet.
Den egentlige tilslutning af 230V+J foregår i selve emfanget over komfurpladen. Herfra går der så en "styreledning" (med stikforbindelse i begge ender) op på loftet hvor motoren sidder.
Der er således ikke behov for strømudtag ved motoren.

Men du bør nok undersøge det nærmere, når du har valgt det fabrikat du vil have. Min søn har en Thermex, og der mener jeg de 230V blev fremføret til begge units, plus en styreledning imellem som på Voss.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

for det meste for motoren strøm samme sted som emhætten har selv prøvet og lave det og der fik motoren strømmen fra emhætten sådan at når du slukker for sikringen til emhætten slukker du også strømmen for motoren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis