renault Scenic eller ??

Ny bil....

Vi går i tanker om at købe ny bil. vi kører i øjeblikket i en Suzuki ignis men savner mere plads. Vi har så fået anbefalet en Renault Scenic, men findes der alternativer i samme prisklasse, der tilbyder det samme eller mere (sikkerhed, udstyr osv osv). Hvilken af Scenic modellerne skal man evt kigge mest på (altså hvor får man mest for pengene)

Der må være nogen herinde der har erfaringer vi kan lære noget af, der kan give os en ide om alternativer.

takker alle svar på forhånd smile
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,

Prøv lige at søge lidt på det her - mener den var været oppe før.

Anyway, jeg har desværre meget lidt godt at sige om den kære scenic. Der har været nogle stykker i min omgangskreds, og hyppige værkstedsbesøg samt rust ved hængsler, døre og kanter har været gennemgående problemer, der har medført relativt store omkostninger/afskrivninger.
Men de har til gengæld alle sat pris på kørekomfort og plads.

Jeg ville se lidt efter Citroen Picasso i stedet, hvis du er til det franske (har lige overtaget et mishandlet eksemplar, som faktisk langsomt er ved at vinde mit hjerte - og franske køretøjer er ellers ikke noget, jeg normalt plejer omgang med ;-)

Mvh.

Jan R.
Hej

Ved ikke om det er for sent et indlæg, men prøver alligevel.

Franske Biler er franske biler nu har jeg altid kørt Renault og er meget tilfreds.
Først startede jeg med en renault 12 fra 1972 ingen problemer og så en Renault 19 først en med automatgear derefter en Renault med manuel gear begge også uden større reparationer.
Har efterfølgende købt en Renault megane st. car fra 2002 og har været en perfekt bil både med hensyn tilplads motor samt minimale reparationer.
Vi har for blot 2 mdr. siden erhvervet os en Renault megane 2ér fra 2008 købt denne fra ny og er også tilfreds med denne.

Det eneste som vi kan klage over er at reservedele er en smule dyre end andre mærker, men hvis man passer bilen med eftersyn og div. kommer man langt. Men Fransk er noget specielt og de har deres egen måde at lave biler på og er anderledes end andre mærker på nogen punkter.

Jeg har også altid hørt at Franske biler ruster, men er ikke noget vi har oplevet med de biler vi har haft igennem tiden.

Det eneste vi har erfaret er at køber man en bil igennem Autohuset Vestergaard vil vi næste gang bare få den leveret direkte til vores mekaniker uden klargøring samt service inden den forlader stedet, da når man først har handlet føler man de er ligeglad med en og det er lidt ærgeligt at Renault skal ligge navn til sådanne en forhandler og er nok også lig med den lave bedømmelse at Renault har fået i de sidste målinger.
Håber at den nye importør tager Renault forhandlingen fra dette sted og overdrager det til en lidt mere seriøs forhandler da det skræmmer mærket Renault med de oplevelser vi har fået vor vi har handlet.

Alt i alt er franske biler fantastiske da vores famile er ejer af Picasso fra Cit. samt en Scinic fra Renault og så os selv med en Megane 2 og har ikke haft problemer med nogen af dem.

Så skynd dig ud at vælge, livet er for kort til andet end Renault
Her i huset er vi også til franske biler , konen har sin anden Clio og jeg havde en Laguna, som kørte 147000 uden nogen som helst rep. ud over bremsedele. Jeg skftede til Land Rover, og her kan man snakke om noget, der går i stykker. Den næste bli'r en Renault, som kører skønt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis