GPS? men hvad for en ?

Hej Allesammen.

Jeg skal køre Europa rundt til sommer sammen med nogle venner, også har jeg overvejet at købe en GPS, så vi ikke bliver helt væk i det store udland.

Men da jeg først lige er kommet ud af uddannelse, er det knapt med pengeneconfused . Så derfor vil jeg høre om der er nogen af jer der har erfaringer med GPS, og muligvis kunne give et godt råd eller to, om en ikke så dyr GPS(:
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig efter den billigste med de kort du regner med at bruge. Jeg har kørt (taxi) med både Garmin - Tom-Tom - og et par stykker jeg ikke har navnet på - de virker stort set eens og lige godt. Du skal alligevel smide den ud om et par år.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Okay, så det kan egentlig ikk betale sig at ligger flere tusinde i sådan en ?
også i stedet bare vælge en billg, som så kan skiftes ud om nogle år, uden en følelse at det er spild af penge.
Vi har en Navigon 2110, som vi egentlig gerne ville reklamere for, da den er rigtig god... når den ikke laver numre. Den er meget brugsvenlig, lækkert slankt design, rimelig up-to-date kortmateriale... men ind imellem går den simpelthen i baglås og vil ikke starte igen før den i det mindste er blevet resat. Nogle gange er det ikke engang nok, så skal den kobles på en PC, memory-kortet skal ud og så genfødes den.

Vi kan til nød leve med det, men vi vil ikke ligefrem anbefale den til andre.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Fruen købte en X-road V610, den kan selv jeg finde ud af, og den har hele Europa med, den kostede ca. 1000. Søg på X-Road, der kan du se hvad de har.
Jeg har været tilfræds med min Fijitsu Siemens Pocket Loox, en lille smart og enkel navigation med alle funktioner inklusiv hele Europa til omkring 1000 kr.
Annonce
Vi har en Garmin 660 FM, den er super god - brugervenlig, nem, overskuelig og ikke mindst hurtig. Vi er meget glade for den og vil da gerne anbefale den. Der er nok alle de kort på I skal bruge på jeres ferie, så ikke noget med indkøb af nye kort, opdateringer osv.
du kna installere gpsdrive på en linux laptop/N800/N700 og tilslutte en bluetooth GPS og så er du kørende, ja du skal forinden downloade maps from ex. maps.google men det er beskrevet i dokumentationen for gpsdrive

Ja google vil ikke have at du downloader deres maps. men du kan jo gøre det for at evaluere gpsdrive sw. Mener også at der kan downloades fra andre sites.

http://freshmeat.net/projects/gpsdrive/

Jeg benytter selv N800 og en lånt BT gps, programmet hedder her maemo mapper, men er en klon baseret på gpsdrive
Kan som et kuriosum nævne, at jeg for et par år siden havde den bærbare, vores GPS-mus og Det Levende Søkort (som også har færdselskort 1:200.000 over DK) med i bilen, det fungerede glimrende, men naturligvis kun i vores lille andedam.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Okay (:
-Mange tak allesammen, det har været en rigtig stor hjælp.

Så vil jeg ud og handle mig en GPS.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis