Letbeton elementvæg - Forbehandling til fliser/vandskuring

Hej

Jeg står for at skulle i gang med et badeværelse, hvor elementvæggene består af en eller andet form for letbeton, hvidt og meget støvende.. (huset er fra starten af 80'erne).
Mit spørgsmål går på hvordan jeg gør væggene klar, så de kan pudses og der kan sættes fliser op. Jeg har prøvet pudse/vandskure nogle andre vægge i huset, men der revner pudsen, der hvor elementerne er limet sammen. sad
Der skal kun fliser op i vådzonen. Resten af væggene skal pudses/spartles og males.
Til sidst - Væggene er malet med en eller anden plastikmaling, skal det af inden jeg kan komme videre eller findes der en smart løsning ?
(det håber jeg ! wink )

mvh Simonz
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skalflex har produkter du kan anvende på malede overflader såvel som på dine elementvægge.
De har en nyudviklet "Multispartel" og også deres "Multipuds" er god til mange ting.
Sidstnævnte har jeg brugt flere gange, bla. som opretning før vandskuring på Skalflex murstensmønster.
De har i øvrigt også en meget kraftig netarmering i både 100 og i 20 cm bredde. Den ville have været god på dine elementsamlinger.

Jeg er næsten sikker på at Maxit har tilsvarende produkter.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Takker for svaret, tror det er noget i retningen af Skalflex jeg skal i gang med. Mht de malede vægge - skal malingen af eller kan jeg gå i gang på de malede vægge ?

Simonz
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Simonz

Takker for svaret, tror det er noget i retningen af Skalflex jeg skal i gang med. Mht de malede vægge - skal malingen af eller kan jeg gå i gang på de malede vægge ?

Simonz


Det er noget der kun kan afgøres ved at se de malede vægge, hvilken type maling, sidder det fast osv. Så det er op til dig selv at vurdere.

Jeg ville som minimum slibe malingen mat efter en grundig rengøring. Så kan du jo samtidig finde ud om det sidder rigtig godt, eller du skal vælge at tage malingen helt af.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Tak for det Buch, tror hellere jeg må ta' den langsomme løsning - og få det maling af - det er lidt svært at gøre om bagefter smile
Citat fra Simonz

Tak for det Buch, tror hellere jeg må ta' den langsomme løsning - og få det maling af - det er lidt svært at gøre om bagefter smile


Jeg kan kun gratulere med den beslutning - god arbejdslyst

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også