Gnist på stel men ikke i tændrør

Ja med stor chance for at blive totalt haglet ned fordi jeg spørger til en knallert ser jeg mig nødsadiget til at prøve alligevel...

Jeg har en motor til en vespa ciao som tilsyneladende laver strøm som den skal men alligevel ikke kan slå gnist gennem tændrør...?

Når jeg tager den sorte ledning der går ud til tændrørshætten og sætter den direkte på stel laver den nemt gnister men sætter jeg den igennem tændrør sker der intet...?

Jeg har prøvet 2 forskellige tændrørshætter (ny og brugt) 5 forskellige tændrør (2 nye og 3 brugte) samt at sætte ledningen direkte på tændrøret mens det bliver holdt hhv. topstykke eller cylinder eller selve motorblokken...

Jeg er tom for ideer så håber på lidt hjælp...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så håber jeg at dette kan hjælpe dig, jeg havde det samme problem med den ene af mine MZpjætter, der var simpelthen ikke stelforbindelse i selve motoren. Du skal trække en stump 2,5 m2 ledning fra et sted på stellet og over på cylinderen hvor du fastgør det under den ene bolt der holder cylinderen sammen. Husk at det skal være et bart sted på stellet eller direkte til minus polen. ved din akomulator (hvis der er sådan en)

V.h. Håndværkeren
Hmm kan det tænkes den ikke laver spænding nok til at springe en gnist i tændrøret.. måske er elektrode afstanden for stor??
Har du prøvet med ledningen direkte på tændrøret og så elektroden på stel..
Sammenlign evt. din gnist fra ledningen med en anden knallert og se hvor lang gnist den anden knallert kan lave.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Hmm kan det tænkes den ikke laver spænding nok til at springe en gnist i tændrøret.. måske er elektrode afstanden for stor??
Har du prøvet med ledningen direkte på tændrøret og så elektroden på stel..
Sammenlign evt. din gnist fra ledningen med en anden knallert og se hvor lang gnist den anden knallert kan lave.


Jeg tror ikke der er kraft nok til at gnisten kan vandret gennem tændrøret - heller ikke selvom jeg har bukket "spidsen" lidt ekstra ind for at minimere afstanden så gnisten har kortere vej - men uden held...
Hvad er det for et tændrør der sidder på.. ?

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
jeg troer du skal have nyt tændspole
eller fødespole.!

jeg tyder på du skal kikke helle tændings andlæget i gemmen.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis