Valg af spots

Hejsa

Jeg skal bruge nogle spots, som skal sidde i en rørkasse i kælderen (I ved, den slags der typisk skjuler varmerør m.m. under loftet). I kassen løber der pexvarmerør og kabelrør med højtalerkabel indeni. Udover det er hulrummet fyldt op med mineraluld. Kassen er lavet af gips og stålreglar, og den er monteret på en betonvæg og en etageadskillelse af tegl (romadæk). De indvendige mål er ca 19*19 cm.

Lyset skal blot fungere som orienteringslys, så det kan godt være LED, men det kan vist ikke dæmpes såvidt jeg forstår (er det korrekt), og det skal de kunne. Det er underordnet om det er 12v eller 230v. Det vil være rigtig godt, hvis de kan kippes lidt. Lysmængden er ikke så afgørende, så sætter jeg bare nogle flere op - det kan faktisk komme til at se flottere ud med mange i det her tilfælde.

Jeg har kigget på DL 84 og 840, og Daxtor, men er i tvivl om jeg kan få plads til de 13 cm i højden (p.gr. af rør m.m.).

Man kan få diverse møbelspots til indbygning. De er på mange måder ideelle her, men må der godt være isolering hen over dem inden i kassen?

Har I andre foreslag? :-)

Og lige en ting - lad endelig være med at lave det til en diskussion om hvad man må og ikke må lave som GDS'er. Jeg skal blot finde lamperne, resten tager jeg med min elektriker. :-)

/Bellini

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spotvvs -> tak tak. (det er da i arbejdstiden manlaver privat ting ;-))

Kan de evt sløjfes?

/Bellini

 

Jeg skal bruge omkring 20 spots - men måske ikke lige i serie.... :-)

/Bellini

 

hej
syntes man skal overveje om man vil have møbelspots, for de holder ikke i længden. er tit ude for at kunder, såvel som venner, har problemer ligeså snart pæren skal skiftes første gang. soklerne/fatningerne bliver porøse og man skal lige skubbe til pærene førend de "gider" at lyse mv...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis