Min computer lukker ned.

Hej.
Jeg fik en bærbar i december, men fornylig er der begyndt at være problemer med den. Den lukker selv ned, og det er lige meget hvad jeg er igang med. Jeg tog tid en dag, først lukkede den 40 min. efter jeg havde tastet adgangskoden, så tændte jeg den lige efter, så slukkede den efter 10 min og til sidst efter 47 min. Den kommer ikke med nogen advarsel inden den lukker. Jeg har ik installeret fildelingsprogrammer eller andet "snavs" på den. Jeg geninstallerede windows vista men uden held. Er der nogen der har nogle råd, eller prøvet noget lignende? confused

Computeren er en Acer Aspire 4220, 3600+, 2 GB ram og Geforce 7000m Turbocache.
Jeg håber en derude kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Mvh.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du siger lukker ned, mener du så, at windows lukker ned (ligesom når du selv beder om det), eller slukker den bare?

Hvis den bare slukker, kan det være fordi den bliver for varm.. Kører blæserne i den som de skal? Slukker den hurtigere ned, hvis du f.eks. starter et spil og lader den arbejde?

Hvis blæserne ikke kører, kan det måske være en fejl med dem, som du nok skulle kunne få lavet på garantien.. Hvis de kører kan det skyldes, at de har fået suget sig tilpas meget støv op, til at nedkølningen ikke er effektiv nok (det problem har jeg med min Zepto).. Jeg plejer, når den gør der det, at blæse blæserne igennem med en kompressor, for at få støvet ud.. Du skal dog være meget forsigtig, da de små blæsere i bærbare computere ikke kan holde til at dreje særligt hurtigt.. Så hvis du kan komme til at sætte en finger på blæseren og holde den stille, men du blæser den igennem er det nok bedst..
Jeg har haft denne bærbare i godt et år, og har været nødt til at blæse den igennem 2 gange indtilvidere...

Det kan også være en fejl i et komponent i computeren (ram/bundkort e.l).. Så er det op til garantien..

Prøv at skrive en mail til Acers kundeservice og spørg dem, om de har en idé om hvad det kan skyldes...

Mvh

Mark Herskind

Jeg mener at windows lukker ned som når du trykker på "Luk computeren". Jeg har været opmærksom på om den bliver for varm, men kan huske at for et par uger siden hvor det virkede som det sku var den præcis ligeså varm som nu - men kan selvfølgelig ik vide det præcist og vil undersøge det. Den slukker ikke hurtigere hvis jeg laver noget mere krævende, nu har jeg ikke noget spil installeret efter jeg fik alt slettet men hvis jeg bare surfer rundt lukker den ned.
Når du renser blæserne, skiller du så computeren ad?
Jeg har sendt en email til merlins samarbejdspartners kundeservice, men vil også sende en til Acers.
Tak for hurtigt svar!
Det er lidt forskellige fra computer til computer, hvordan du nemmest kommer til blæserne.. På min gamle HP skulle hele computeren skilles ad, for at komme til blæserne, så der blæste jeg bare lidt forsigtigt udefra, uden at skille noget ad.. På min Zepto er der en lille låge man kan tage af, ved at løsne 2 skruer,å jeg den piller jeg af..

Hvis den ikke slukker hurtiger når du presser den, tyder det ikke på at det er varmen..

Mvh

Mark Herskind

Har du checket for en evt. virus?

Nogle enkelte vira kan få en computer til at lukke ned. Jeg kan dog ikke umiddelbart give dig nogle navne, men det kan findes på nettet.
Jeg prøvede at puste ind i "blæser-rillerne" og den var betydelig længere tid tændt, og jeg håbede li på det bedste, da den så lukkede ned igen. Det tyder på der er noget med blæserne, tror I ik?

Jeg har jo fået geninstalleret windows på den, og kørt forskellige antivirus programmer uden at have fundet noget. Hverken virus eller spyware!

Kan man måske se problemet ved en HiJackThis log-fil?
Har jeg før prøvet hvor der var virus og spyware på min gamle pc.

Tak for jeres svar!
Annonce
Du skal nok have lidt mere tryk på end et pust.. Der kan nemt samle sig forholdsvist store nullermænd derinde, som kræver lidt at få ud.. Hvis du ikke kan komme direkte til blæseren, kan det være svært at få de store ud.. Prøv evt at trække dem ud med en tynd genstand.. Men vær FORSIGTIG..

En Hijackthis log er altid god, hvis der er spyware og andet skidt.. Ved ikke om der er folk her på forumet, der har styr på at tjekke sådan en sag igennem (jeg har ikke), men ellers kan du prøve at gå ind på www.spywarefri.dk 's forum, og poste den HJT log, sammen med de andre de beder om..

Mvh

Mark Herskind

Mange tak for jeres svar!
Jeg har nu sendt den til reparation, og venter på den blir færdig.:p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis