Spartling af furer i gamle gips lofter

Jeg skal til at fixe vores gæste toilet op, og skal i den forbindelse have gjort noget ved loftet som kan ses på det vedhæftede billede

attachment.php?attachmentid=6326&stc=1&d=1203261419


Jeg vil have et helt glat loft uden rillerne/furerne og tænkte først at jeg kan skrue nogen gipsplader op i det eksisterende loft og så sætte glasvæv på det og male.. Men faktisk vil enhver forminskelse af frihøjden være dårlig, så tænker at jeg måske faktisk bare kan spartle alle rillerne op med en god vådrums spartel og så sætte glasvæv op på det. så slipper jeg for lige at tabe 1 cm frihøjde til pladerne, og da rummet heldigvis ikke er så stort kan opgaven med at spartle godt lade sig gøre. MEN hvad siger I til den løsning, kan det komme til at virke og holde ordentligt ??
Jeg skal til at fixe vores gæste toilet op, og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
fremgangsmåde, jeg har brugt hjemme ved mig selv, i hele huset: Sandspartel i samlingerne og derefter fuldspartle lofterne 2 gange med sandspartel, alm ugrundet filt, og så 3 gange maling.... no problemo
Citat fra Prodigy

Jeg skal forresten også have indbygnings spots op i loftet, men kan det ikke bedst betale sig at lave det helt færdigt med væv og maling og så bore sine huller til spotsene? eller ville I lave nogen forberedelser til montagen inden I lavede loftet færdigt?


Jo det vil jeg mene, men husk at passe på når du borer med hulboret, hvis det er en af de typer hvor du kan sætte forskællige ringe på, det ville være ærgeligt at få et mærke i loftet hvis den lige kommer op og kysse loftet.

Jeg kan se du skriver væv, du mener vel filt ikke, jeg tror det vil se anderledes ud med glasvæv på loftet rolleyes

Venlig hilsen

Klaus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også