Afmontering af borepatron - Makita 6314D

Det er måske ikke lige det helt rigtige forum, men der er helt sikkert nogle som kan hjælpe mig.

Jeg har en defekt borepatron på en Makita 6314D, men jeg har problemer med at få den af.

Jeg har fjernet skruen inde i patronen, men kan ikke få den løs:

På min blå Bosch er akslen forsynet med gevind og den kan skrues af, men på Makitaen ser det i flg. tegningen (http://www.toolshopdirect.co.uk/images_spares/makita/6314D_WW.jpg) ud som om den kunne være konisk. Jeg har prøvet at lade skruen sidde i akslen og slå kontra på den, men patronen kan ikke slåes af.

Nogle forslag?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den tegning du har link til passer, så er den skruet på.
Den sidder nok med linksgevind (venstre), så når du regner med at løsne så spænder du.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har fundet frem til nogle hjemmesider fra USA hvor det fremgår at der er alm. gevind på som skal have et "chok" og så går den løs. Men det er ikke min model der er taget udgangspunkt i. Men mon ikke de er konstrueret ens.

Fakta er at jeg ikke kan få den løs, selv ved endda kraftige slag, så løsningen må være at ringe til Makita inden jeg helt ødelægger både gear og bremse.

Men tak for jeres input
Jeg ville mene den er konisk og at du skal bruge sådan en fyr her:

C34114.jpg

Bent.
jeg menner at spendel er højre gevind til borepatron. hvist du løsner en skrue sår skruer du borepatron af. derfor er der en venstre gevindskrue i.!!! den gaffel du viser er til morsekonus.1. og 2. til søjleboremaskiner. og drejebænke.?
Annonce

Har lige skidt en af, manden der taler om linksgevind har ret👍

Tak for hjælp til dig😉


Kristian

Skruen inde i patronen er med lings gevind...

Patronen er med ret gevind...

Har afmonteret en for nylig.

Når den lille skrue inde i patronen er fjernet, kan jeg anbefale at bruge en slagnøgle med en sekskant top, og spænde den i patronen, så ryger den lige af.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du vil købe har jeg meget af det her. 




Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis