Ventilations vibrationer

Jeg er ved at instalere et genvex anlæg på mit loft, og har i den forbindelse bygget en "platform" den kan stå på. denne er fastgjort ned i saksespærerne, og det er her mit problem opstår... Jeg er næsten sikker på at vibrationerne fra krydsveksleren vil forplante sig ned i spærerne, så min ide var at få sat den op på nogle gummi klodser i hvert hjørne. Men hvor dælen får man fat i sådan nogle ???
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb nogle dørstoppere. De er normalt af hård gummi, og burde kunne bære vægten.
Du kan også lave 2 plader i samme størrelse, hvor på anlægget kan stå.. den ene skruer du fast i spæret, den anden ligger oven på med anlæget på. Imellem de to plader ligger du hårde mure batts.

Det kan måske lyde som om anlægget burde kunne flytte sig, men når først rør m.m er installeret, skal det nok blive stående.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej. Jeg havde Genvex i min forrige bolig, og der var ikke vibrationer fra den, det var en med varmepumpe og varmeflade til fjernvarme. Den kunne også køle om sommeren.
Men de klodser kaldes vist nok motor/maskin dæmpere/fødder. Tror jeg.
Jeg har varmegenvindingsanlæg installeret.
Mellem to spær ligger der to regler med et par fortovsfliser oven på.
Selve enheden er monteret med en gummidæmper i hvert hjørne som så står på fliserne.
Det virker fint uden vibrationer.

mvh.
Melin
Annonce
Har fundet frem til disse Gummi fødder som kan købes i elgiganten, som ligger lige t sten kast fra hvor jeg bor. Så tror jeg vil prøve sådan et sæt til at starte med smile
Har monteret to anlæg, hvor de står på fundament af 22 mm plade-70 mm hårde batts (tærræn eller brand batts) og så igen 22 mm plade. Der fungerer perfekt. Husk at alle 4 rørtilslutninger skal være flexslanger.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du plads: Et lag 50 mm betonfliser - en støbebat - et lag 50 mm betonfliser. Tunge ting hindrer vibrationer grundet inertien.

Har du ikke plads: 4 - 6 special gummidæmpere med særligt dæmpende egenskaber. Får du ved www.airtjek.dk. Koster ikke noget særligt.

Det er sådan nogen grønne gummiklodser, der vist er lavet af regufoam. Køb ikke for mange. De skal gerne komprimeres lidt.

Har selv en Genvex Energy 2 med disse klodser. Har dog også et lag 20 mm granit under, og på samme måde kan du f.eks. også lægge et lag betonfliser kombineret med gummiklodserne.

Det virker. Og du har selvfølgelig flexforbindelser over til de faste rør?

Mvh

Lars

Lars K
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis