Ujævn motorgang-mondeo

Hej, efter en længere tur på motorvejen i Tyskland med høj hastighed er min Mondeo fra 97' begyndt at drille lidt. Når jeg om morgenen starter den, er der ingen problemer mens den de første par minutter står i høje omdrejninger i tomgang, ca. 1500 o/min, men når motoren så bliver varmere og bilen normalt vil sænke omdrejningstallet, begynder motoren at ryste og skifter lyd (begynder at hakke) og falder ujævnt ned i omdrejninger til ca. 600 o/min. Dette varer cirka i 10 sekunder indtil omdrejningstallet igen stiger til de 1500 o/min. Dette sker ikke når bilen startes og er varm. Så står den bare ved 900-1000 o/min. Når jeg så stiger ud af bilen, får jeg stød, hvilket jeg aldrig har oplevet før på denne bil.

Jeg har fået mange forskellige svar, men kan ikke finde frem til fejlen mad

Håber at i har nole forslagconfused
Hej, efter en længere tur på motorvejen i Tyskland... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af srki_p den 17-02-2008 19:56
Jeg har fået kigget lidt på vakum systemet sammen med en mekaniker og det fungerer fint, men vi kan stadig ikke finde ud af hvorfor motoren begynder at ryste og er ved at gå ud (men gør det ikke).


halløj det kan også være din luftmængdemåler der sidder i indsugningen det har jeg oplevet det er værd at prøve hilsen lars
Mon OP ikke har løst sit problem nu over et år senere?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis