Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen iblandt os har erfaring med at dyrke pil uden at bruge plastik eller flis - eller for den sags skyld at luge omkring planterne
Helt uden pasning faktisk! Er der nogen der ved om pilen kan klare sig hvis man bare stikker en stikling tyve centimeter i jorden og går sin vej!?
Jeg ejer en afsides, lavtliggende græseng på størrelse med en fodboldbane som jeg antager er et glimrende sted at sætte pil. Der går nogle år før jeg får tid til at arbejde med dette stykke land. Derfor slog det mig som en god ide at stikke pilestiklinger i jorden - man kan skabe så meget spændende ud af pil - men alle synes at fremhæve nødvendigheden af at pilen ingen konkurrence får (selv ikke fra nøjsomme græsser?). Jeg kunne virkelig ikke drømme om at gøre noget så uæstetisk som at lægge sort plastik ud over mit land! Og flis er ganske enkelt for stort et arbejde at sprede. Er der ikke en af de utallige pilesorter der har livskraft nok til at vokse blandt græsser på et stykke dejlig fugtigt og solbeskinnet land?
Hvis nogen i øvrigt har ideer til hvad man let kan stikke i jorden - og senere bruge til noget - lytter jeg hjertens gerne til friske forslag! Måske nogle frø!? Da jeg har tusinder af træer jeg kan plante, men bestemt ikke har tid til at plante, er ideen netop at det skal være noget man bare kan stikke i jorden til foråret - stiklinger eller frø. Noget der først behøver omsorg og opmærksomhed efter et par år
<p>Venligst<br />
<br />
<br />
Thye</p>