Opretning af bjælker på 1.sal

Hej

Jeg skal til at lægge nyt gulv på 1.sal i vores hus fra 1940, mine bjælker er ikke rette, så hvordan få jeg dem lige rettet op. Det skal lige siges de kun er flade på oversiden, så jeg kan ikke skrue ny reglar på siderne af dem.

På for hånd tak. Håber der er nogen der har prøvet det før.

Flemming
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan tage nogle 22x100 brædder og opklodse oven på dine bjælker.
Opklodsning skal være 100x100 og ligge med 300 c-c.
Du skal starte med at finde den bjælke der er højest, der efter klods op i begge ender. Spænd murersnor op fra begge ender og på kryds, og bruge dem til at lægge resten efter.
Husk at sømme eller skrue gennem dine opklodsninger, så de ikke kan arbejde sig ud gennem tiderne.
Når det er gjordt kan du lægge dine planker eller spånplader.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tak for dit svar.

Kommer den 22 mm ikke til af gynge når der er 30 c-c i mellem klodserne.
Jeg har ca. 85 cm mellem bjælkerne, og det er 32mm plank jeg skal lægge.

Min nabo snakkede noget om man kunne tage en lægte og skrue fast, herefter lave en streg langs med muresnoren, og når man har gjort det, skrues lægten af igen og saves hele vejen igennem, på den måde får jeg ikke en højere gulvhøjde, men jeg ved ikke helt om det kommer til at du.

MVH
Flemming
Den 22mm vil ikke gynge, da der kun er 20 cm fri luft mellem klodserne.

Din nabos løsning kan nok virke, jeg fanger bare ikke helt ide´n. Men du kan jo altid prøve at få ham til at hjælpe.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det med lægten lyder spændende, jeg tror det kan lade sig gøre, men der skal squ saves meget. Husk at få plankerne endenotet ( husk at lime ), det giver ingen spild. Har lige set et skræmmende eksempel, hvor der var lagt 22 mm. plank, de var ikke samlet over bjælke, og ikke endenotet, der trådte man igennem ved samlinger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis