Dræn

Mine spildevandsdræn ved mit sommerhus er holdt op med at virke og istedet har jeg tænkt på at lave en vold hvor jeg pumper spildevandet op i.hvorfra det skal sive ned i jorden.Nu er spørgsmålet hvordan bygger jeg den og hvad siger loven til sådan en.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du gør noget vil jeg anbefale dig at kontakte tekniisk forvaltning i den kommune hvor dit sommerhus ligger. Snak med dem om hvad der er lovligt og had du kan gøre.

Det lyder som om du vil lave et åbent bassin hvor du samler spildevandet og at det så er tænkt at skulle nedsive i jorden fra denne beholder.

Umiddelbart tror jeg ikke du får medhod i at det er den rette vej at gå !!
Men hvis dit bassin er tænkt som et større område hvor du måske har plantet pil og lignende og at anlæget er et pilerensnings anlæg eller lignende kan ideen jo godt være god og brugbar. Men snak med teknisk forvaltning, de bestemmer hvad der er OK i de enkelte områder..

Venligst Njord

MVH Njord
Det jeg tænker på er ikke et bassin jeg pumper op i men en jordvold hvor der ligger drænrør i og derfra skal spildevandet sive i jorden,men inde i volden må der jo næsten ligge ral eller ligende matriale men som du skriver skal det nok igennem teknisk forvaltning og så skal den garenteret laves af en kloarkmester og så bliver den jo meget dyr at få lavet.Så løsningen er nok at lægge nye dræn i jorden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis