Sandblæsning?

Hej allesammen..

Jeg har en gl kompressor(f.f.lufta-s) 40L 16bar... Barometeret virker desv. ikke..

Og så har jeg en Volvo Amazon fra 69..

Jeg har aldrig prøvet og sandblæse.. og jeg har ikke kunnet finde nogen info/guide til hvordan fremgangsmåden er..

Så hvis en der har lidt erfaring på området kunne fortælle mig lidt, vil jeg være meget taknemelig smile

f.eks.
- sikkerhedsudstyr?
- Hvordan /med hvad dækker jeg af så kun det ønskede område bliver bælst(f.eks. forrude rammen)?
- Hvor får jeg fat i sandet? kornstørrelse?
- Jeg har en gl pistol(Jupe) med en åbning på 1cm. Kan den bruges?
- andet jeg bør vide?

Håber og høre fra jer smile

Go weekend
Mads
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at google isblæsning og se om ikke der var dit svar !§

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
sikkerhed - briller, maske, handsker

afdækning - 1 eller 2 lag malertape

sand - der findes rigtigt mange materialer man kan komme i sådan en, det kommer helt an på om man skal rive puds af en facade, klargøre beton, flå maling af en bil, mattere glas osv. Til en bil ville jeg bruge 50% korundt og 50 tørt sand størrelse 1-2 mm.

Din pistol kan sikkert godt bruges, men det kan din kompressor ikke !! Hvis du skal have bare et minimum af maling af den bil skal du bruge 4-8 bar og gerne en kapacitet på 300-500 liter i minuttet !! Det er meget, og meget langt fra hvad enhver hobby maskine kan levere. Her taler vi mindst 4-6 HK motor med 3-400 liters tank. Og den vil ikke engang kunne levere et kontinuerligt tryk der er højt nok. Du ville komme til at holde en masse pauser.

Slæb bilen ned til den lokale maler og giv ham lidt til kaffekassen hvis det kun er forrude rammen
Tak for svarene. Selvom det ikke lige var det jeg havde håbet på..

Hvad med Haralds Selecta til 798,- Kommer jeg nogen vegne med den?

• Motor 230 volt 2,5 hK
• Tank 16 ltr tryk 10 bar
• Slagvolume 280 ltr/min

Jeg her en del rust der skal laves. Og vil gerne lave det selv...
har selv den model kompressor, den kan bruges men en hel bil vil ta omkring en uge. hvis du skal købe en har de en anden en på tilbud til 1398 2 cyl den leverer 400l min den er noget bedre til den opgave, biggrin
Annonce
Jeg skal ikke blæse hele bilen, kun udvalgte steder hvor jeg har svært ved og fjerne alle de små sorte pletter/rust..
Hvis du kun skal sandblæse små afgrænsede områder er det nemmest med en af de små pistoler, hvor man sætter en gummitryne på mundstykket, der tætner og leder sandet tilbage i en pose.
www.biltema.dk har haft sådan en. Og HN har vist også.
Biltema havde tidligere godt og billigt "sand". (aluminiumsilikat, tror jeg det var) Jeg har ikke undersøgt det fornylig.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
biltema har stadig det "billige" sand Hans

Listic så er den kompressor helt fin til det
Mage tak for jeres svar smile

Har fundet en billig en i næheden af hvor jeg bor på den blå avis

Motorydelse: 1,5 kW=2 HK (P1)
Strømforbrug: 230 Volt/50 Hz
Max. ansugningsmgd.: 215 l/min.
Afgivende mængde: 125 ltr.
Tankindhold: 24 liter (CE-godkendt)
Max. tryk: 8 bar

Vil den kunne fjerne rusten for mig?
Til småpletter kan den sikkert nok yde den nødvendige luftmængde.
Men hvis du senere også vil sandblæse større dele skal der nok mere til.
Så vidt jeg husker yder min 220 liter/min. og jeg har engang brugt det meste af en uge på at sandblæse 4 (fire) fælge, fordi det var nødvendigt med mange pauser for at kompressoren kunne følge med.
Nu var jeg også lidt stædig, fordi jeg lige havde købt kompressoren, og mente at den skulle du, meen...

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også