sætningsskade hvad gør jeg

I vores kælder har vi en sætningsskade. se billeder. Muren(kælderen) er under jorden. Nu er det sådan, at jeg ikke er bange for muren bryder sammen eller sådan noget, det eneste er at vandet løber ind når det regner.

Jeg vil derfor gerne reparere skaden.

Er der nogen der ved hvordan jeg griber det an.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis det er en mindre revne, så er den relativ nem at lave. Men det er vigtigt at bruge de rigtige materialer. Her kan både http://www.sika.dk/ og http://www.vandex.dk/ levere det du skal bruge. Ellers så tag en snak med dit lokale byggemarked, de kan helt sikkert hjælpe dig til at få lavet det rigtig.

Ellers er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg se hvad kan gøre for dig.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

Hej Martin

Huset ligger i Umbrien, så det er nok lidt langt, jeg ville sådan set gerne vide hvormeget man skal hugge ud omkring revne, muren er ca. 30 cm tyk, og kan jeg bruge alm pudse mørtel eller skal jeg fylde revne med en eller anden fugt stop først.
Du bør nok tage og banke et par cm op på hver side, det gør det også meget lettere at arbejde med revnen....

Men hvis der kommer vand ind, så skal du måske også lige kigge på YDERSIDEN af muren, da du jo ellers nok bare vil flytte problemet til et andet sted på væggen (med mindre du lægger en komplet fugtmembran i hele rummet, men det er nok lidt overkill).
Hej Hans

Ja det er lidt langt væk. Glemte at sige at sige at hvis det er en sætningsskade, så bør du først sikre dig at huset ikke sætter sig yderligt, inden du laver den endelig rep. Men gør som Twist siger, hak revnen ud, gerne lidt et stykke, så du kan få den vandstoppende mørtel helt ind i revnen.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

Tak for svarende, den anden side af muren er ca. 2 meter under jorden, så skal jeg grave konens rosenbed op. jeg ved ikke rigtigt i taler om vandstoppende mørtel, jeg kan vel bruge alm mørtel eller hvad?smile
Annonce
Altså hvis vandet pibler ind, og du IKKE vil lave rep på ydersiden, så skal du nok enten håbe på tørt vejr under reperationen og nogle uger frem, eller også skal du bruge eks. en vandtæt mørtel/beton. Det er altid en del sværere at få det til at holde tæt når først der ER en revne, men med lidt beton eller fliseklæb, og en god mørtel så går det nok, men hvis du ikke vil grave i rosenbeddet (sig til hende at det er godt at få vendt jorden ind imellem), så bliver du næsten nødt til at bruge en vandtætende mørtel, da du nok næppe kan lave din rep de 20-30 cm dybt som revnen er.
Hej Twist

tak for svaret, det kan være jeg skulle grave den rose op, det har den sikkert godt af. Jeg tror nu lige jeg prøver at reparere skaden indefra først, så må jeg se om det holder.

Takker alle
For at væggen tæt, er du nødt til at grave rosenbedet op, indvendig-hak revnen ud som du selv omtaler, det alm. mørtel du snakker om, NEJ - det du bruger til rep. må aldrig være stærkere/svagere end det, det skal arbejde sammen med, så en kalkholdig mørtel i forbindelse med den rep. = duer ikke, det er kun i forbindelse med at pudse en betonvæg at man må bruge kalkmørtel, men det kræver en forbehandling /udkast eller er det kun et spørgsmål om tid, før pudset falder ned.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

takker , den rosen have må lige væk.. jeg spørger mig lige omkring med de lokale materialer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis