emhætte "emmer"????

Vi har sat en emhætte op, den er med aftræk.
en fast rørgennemføring gennem loftet.
en plastslange på ca.2,5m skå op til udluftningen i taget, ude på et uopvarmet loft.

Problemet er at der dannes meget kondens i slangen som løber ned gennem emhætten og ud på komfuret, hvad skal der til for at stoppe dette?
At sætte en lige udluftning op gennem taget er IKKE en mulighed.

Kan det være nok evt. at isolere plastslangen?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt samme problematik som løbesod i en skorsten og det afhjælpes jo netop ved at isolere. Om det så er nok er jeg ikke sikker på. Specielt hvis loftet ikke er godt nok ventileret vil der hurtig blive en høj luftfugtighed deroppe.

Men jeg vil tro at ventilering af loftet samt isolering af røret vil skaffe jer et godt stykke af vejen.

mvh Torben
Citat fra tmeldgaard

Det er lidt samme problematik som løbesod i en skorsten og det afhjælpes jo netop ved at isolere. Om det så er nok er jeg ikke sikker på. Specielt hvis loftet ikke er godt nok ventileret vil der hurtig blive en høj luftfugtighed deroppe.

Men jeg vil tro at ventilering af loftet samt isolering af røret vil skaffe jer et godt stykke af vejen.

mvh Torben


Loftet er ventileret da det er helt uisoleret der er kun isolering på gulvet, og slange er forbundet med en tagudluftning i galvaniseret metal med direkte udgang.
hej

Drop flexslangen det gi et kæmpe tryk tab lav det heller i fast rør og få det godt isoleret.. og det er spiorør der skal andvendes..

mvh steffens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis