fotoredigering

jeg søger en måde at indsætte fotos i runde eller ovale rammer uden at få det omliggende med, og jeg er ikke EDB nørd, så det skal være let forståeligt

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En saks ?
Hvad mener du ? Vil du printe eller redigere et billede ? I så fald skal du jo "bare" tage dit favorit program, og trække en oval eller cirkel over det du gerne vil bruge, og så klippe dette ind i udklipsholderen, lave et nyt (tomt) billede og klistre det ind her.
jeg pønser på at ændre min hjemmesides udseende, med et billede, som baggrund og ville gerne ha' små runde thumdnails i stedet for firkantede, og så er jeg jo ikke int. i en hvid firkant udenom.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Er det noget i denne stil? For så kan jeg da godt lige flikke dem sammen for dig - sådan bare som en god tjeneste.

Mvh.

René

ja da , du er da bare god, kan jeg sende dig nogen på mail eller du snupper nogen selv
har du noget specielt imod rødvin?
de må gerne være lidt mindre og det er jo en 13-14 stk.
der er dog et problem, når jeg sætter billederne ind på et foto, ser man en hvid firkant udenom

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Takker for tilbuddet om rødvin - men ser du, en tjeneste er ikke det samme når der falder betaling. Du får det lille stykke hobbyarbejde lavet helt uden beregning og bagtanke. Jeg syntes nemlig det er sjov at lave, og så det ingen sag.

Så jeg kigger lige på det i løbet af weekenden - laver dem som gif-filer så det "hvide" er gennemsigtigt i forhold til den baggrund du har tænkt dig at anvende.

Hvis du angiver en størrelse som du ønsker så laver jeg dem lige så de passer.

Prøv lige at gemme den vedhæftede fil - og se om det gennemsigtige virker hos dig.

Mvh.

René

Annonce
Hej igen det var da ikke betaling, de skulle bare ha' været smidt ud. og så forsøger jeg at hjælpe postvæsenet. Jeg ved ikke hvilke du vælger, men det skulle jo gerne være en fra hver kategori. Størrelse? vel ca. 20 mm. høje, hvis man så stadig kan se, hvad det er, ellers så små som muligt.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Man kan stadig se firkanten

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det skulle gerne virke at det der fremstår gråt på det foregående billede "forsvinder" når det sættes ind på en hjemmeside/dokument. Du skal bare lige huske at klikke på billedet i indlægget så det åbnes, derefter kopiere du det og sætter ind på din hjemmeside.

Mvh.

René

det gør det ikke jeg ved ikke om jeg kan sende et print screen gennem her

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tricket er "meget simpelt".
Du skal bruge et program der kan arbejde med GIF filer. Man kan nemlig sætte en "transparens" kode for GIF'er. Så du laver bare "firkanten" i gennemsigtig farve, og din cirkel i normale farver.
Nu har jeg ikke lige haft bruge for denne funktion i nogle år, så der er røget et par computere i mellemtiden... Jeg mener at huske at det program jeg brugte hed GIF animation studio eller noget i den stil. Man kunne også animere GIF'er med programmet.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis