fotoredigering

jeg søger en måde at indsætte fotos i runde eller ovale rammer uden at få det omliggende med, og jeg er ikke EDB nørd, så det skal være let forståeligt

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg søger en måde at indsætte fotos i runde eller... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lynæs, billedet fra Brandmanden er helt ok, det har gennemsigtig kant, men du skal indsætte billedet på en hjemmeside for at checke det - alternativt åbne det i din browser.

Det er nu noget du sagtens selv kan lave med de fleste grafiske redigeringsprogrammer, også shareware/freeware programmer - hvis du da ikke allerede har Photoshop eller Paint Shop Pro.

~ Buch

Tilføjet: Her kan du finde nogle gratis grafiske redigeringsprogrammer

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Jeg siger tak for alle svar, brandmanden og jeg har kommunikeret ad andre kanaler, og det skulle være ok. Kan senere ses på min side, som trænger til et " facelift "

ErikChristensen 
Hej alle jeg har fundet ud af at hvis jeg gemmer dem som gif. kan jeg fjerne kanten inde i frontpage, som jeg bruger.
Resultatet kan ses på min side. Som blev helt anderledes end forventet
Hilsen Erik

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Fin side,du har fået dig der.

Mvh.
Flemming

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra lynæs

Som blev helt anderledes end forventet

Godt arbejde - der skulle jo bare lidt inspiration til. Det ser rigtig fint ud.

Mvh.

René

Annonce
Tak til brandmanden, som fik mig til at tro på projektet.

ErikChristensen 
Hej

jeg har modtaget et billede fra en person, billede er blevet redigeret i et program som hedder PhotoFiltre.

Mit spørgsmål kommer så her:
altså jeg havde det liggende i en mappe, og i det jeg køre ned i gennem mappen opdager jeg at billede ser normalt ud, og der ikke er nogen effekter på, men da jeg så åbnede det var der igen effekter på.

Spørgsmålet er så om man kan gendanne billederene, således at der ikke er effekter på´? håber nogen kan hjælpe mig!
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener - men næsten.

Når du redigerer fotos, i det eller andet program, bør det gemmes i en kopi. Så hvis du fx har en fil "rose", og du går ind og retter i PhotoFiltre eller andet program, gemmer du det altid ved at kalde den fx "rose 2", "rose med oval kant" eller hvad der passer dig. Så har du altid den originale fil at vende tilbage til.

Det vil hermed sige, at du ikke kan komme tilbage til det originale billede, der ikke havde effekter på, når du eller en anden har overskrevet den originale billedfil.

Så det er altid en god idé at gemme i en kopi. For ret tit fortryder man det, man har gjort af narrestreger ved sit billede.

Svend Erik

Bygningssnedker

Jeg forstår Jesper sådan, at da han kigger i mappen med billederne, er filterbehandlingen ikke på billedet. Næste gang han kigger, er den der.

Jesper - jeg tror du har to versioner liggende af billedet, en med ændringerne, og en uden. Der er sikkert sket det som Svend Erik påpeger - billedet er gemt under et lidt andet navn efter behandlingen.
Billeder ændrer sig ikke af sig selv - så check lige om ikke du har to versioner.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis