Maling af fliser BAG ved brændeovn?

Kan det lade sig gisser? Erfaringer søges smile
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flyt ovnen... eller brug en radiatorpensel. Det bliver ikke så pænt hvis man ikke har god plads, men omvendt, jo mindre plads, jo mindre synligt er "sjuskeriet".
Ah... Jo det går fint. Du skal dog nok ikke bruge plastikmaling, og afhængig af underlag, skal du måske give det en grunder først.
Du kan vel male med ovn-maling... Dén burde kunne holde til varmen. Men om den kommer i den nuance som du vil have ved jeg ikke. Mal evt. med en lille rulle, så slipper du for at male ovnen og det bliver jævnt.

Vh, Silas
Prøv at hænge nogle termometere op bag ovnen så du ved hvor vamt der bliver.
Der efter kan du snakke med nogle farvehandelne, sammenligne råd og hvad de anbefaler.
Du kan også oplyse os om dem så sidder der måske nogle, der har nogle erfaringer med at male en overflade, der kan holde til den temp.
Jeg tror dog ikke at væggen bliver lige så varm som en radiator, så der skal nok være mange muligheder.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Unden at ha' sat mig ind i tingene (igen), men der må være nogle minimum afstandskrav til brandbare materialer, som nok mange malinger er (minus ovnmalinger, velsagtens!).

Har du en brugsanvisning på ovnen, der plejer sådan oplysninger at stå.

Men ud over det, hvis der er mursten/puds/beton, eller andet tungt materiale bag fliserne, så er bortledningen af varmen så stor, at vægen nok kun bliver 40-50 grader varm. Det er det i hvertfald tilfældet her i vores hus...

Som tommelfingerregl så svarer 50-55 grader til at man kan holde ved det i nogle sekunder, før man får en stor lyst flytter poterne igen...

Vh

Nielsen
Jeg vil også sige at væggen bag min brændeovn stort set ikke bliver varm, når der er fyret godt op - men det afhænger jo selvfølgelig af ovnen. Min sender varmen meget frem i rummet istedet.. Derfor har jeg bare benyttet normal vægmaling til min væg bag ovnen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også