Kran til montering på din trailer

Hej.

Vi er en gruppe ingeniørstuderende på Aalborg Universitet, som i forbindelse med et studieprojekt skal udvikle en trailerkran til privat brug.
Det er hensigten at trailerkranen skal monteres på traileren til af- og pålæsning af tunge, store og uhåndterbare genstande. På den måde vil kranen gøre det muligt for en person alene at håndtere meget store og tunge materialer. Ligeledes vil en trailerkran aflaste fysisk nedslidende arbejde og på den måde hindre eventuelle arbejdsskader.
Vi skal bruge dette spørgeskema til at vurdere, om der er et potentielt marked for et sådant produkt, hvilke krav der ville være til det, og hvilken målgruppe produktet vil henvende sig til.

Spørgeskemaet tager ca. 5 minutter at udfylde.

http://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=SJNSXMU6CJ36

På forhånd tak for din tid.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kunne være int. at vide hvor man vil fastgøre den

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hvis kranen virkelig skal løfte noget, snupper den jo på grund af sin egen vægt betragteligt af lasteevnen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der findes jo allerede adskillige småkraner på markedet - brugbare til trailerbrug

Hvad er det nye ved denne ?

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra lynæs

hvis kranen virkelig skal løfte noget, snupper den jo på grund af sin egen vægt betragteligt af lasteevnen


Lige netop dette faktum gjorde jeg dem også opmærksom på i spørgeskemaet. Det er faktisk et af de største problemer som jeg ser det. Desuden vejer en trailer så lidt så kranen kan være komplet uanvendelig uden støtteben som jo også vejer ekstra
Annonce
De skal jo bare tænke på at balancen på kranen helst skal ligge over aksel(erne), så plads tager den jo en del af.


 

Jeg ved ikke om i selv har fundet det, men firmaet HMF i Århus laver også små handy-kraner, der kan tage et par hundrede kilo..

http://www.hmf.dk/Default.aspx?ID=31

De er meget flinke dernede og Ole Ø. Mouritsen kender dem vist rimeligt godt.. http://personprofil.aau.dk/Profil/101154

Held og lykke med projektet fra en på 8.sem.. Gætter på i er på 4.sem og derfor sidder i et af mine nabogrupperum (P10, pon 101)

Mvh

Mark Herskind

Hvad bliver det til med den kran, kunne da godt tænke mig at høre hvordan det går med det.
Kan bare ikke forstå de vil bruge tid på det, der er jo så mange kraner på markedet til trailer også, så skal de da kunne lave en der bliver meget meget billiger, og som kan tages af trailer når den ikke bruges.
Håber da de skriver tilbage hvad de finder ud af, det er jo ved og være lang tid siden nu.

L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

hvad med en simpel (seng)kran.? med talje. eller en bådspil.!

den måtte være økonomisk overkommelig løsning.

til trailer montering

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis