montering på gipsvæg.. HJÆLP!

Hej, jeg er igang med et lille projekt i stuen. Har tænkt mig at smide et reolsystem op og en 47# fladskærm, samt en soundbar og 4 hylder (2 på side af fjernsynet) Jeg har læst om at man kunne bruge nogle rawplugs, men er ikke sikker på at det ville kunne holde. Har også hørt noget om, at man kunne sætte en mdf plade op for at fordele vægten. Men kunne en tredje løsning ikke være at bore igennem gipsvæggen og ind i murstene bagved og derefter sætte nogle store skurer eller bolte i?
[url=http://img151.imageshack.us/my.php?image=stuegk4.jpg][img=http://img151.imageshack.us/img151/774/stuegk4.th.jpg][/url][URL="http://img183.imageshack.us/my.php?image=stueyh0.jpg"][/URL]

Tak for hjælpen- smile
Hej, jeg er igang med et lille projekt i stuen.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
AAAAAAHHHH... Der faldt ti-øren. Ok.. Det er så afstanden fra væggen og udefter man skal være forsigtig med når man laver skjulte installationer. Jeg ville under ingen omstændigheder lave det mere end 30-40 cm med skjulte installationer, også selvom hylden kun skal bære 3-4 kg.
Hmmmm

Jeg havde næsten samme problem...

jeg tog ingen chancer---skar gipsplade ned.

monterede en plade på den eksiterende mur..som kunne nå ud til der hvor fjernsyent skulle hænge..

monterede beslag på pladen
satte ny gips plade, med huller til beslagene op igen....

fiks ting var at jeg lige fik lavet el, og kabler bag ved, også fremtidige kabler så som højtaler kabler mm. Disse er nu helt skjulte.... fjernsynet hænger midt på væggen, og endda bedre, da gipspladen dækker de 13 mm i tykkelsen.

så det hænger ikke helt ude i rummet.

tilsidst tapet på igen, og maling....godt jeg havde gemt maler kode.

udtrækstest---- min søn hang i beslaget. he det har jo griner.
.. Ja, der må jeg nok indrømme, at jeg formulerede mig forkertsmile
Hylden er 110cm bred og 28cm dyb/lang eller hvad i nu siger. så jeg tror nok at den vil kunne holde biggrin
.. Men bare for at få det hele på det rene, så var (de blå expandet) skruer dem jeg skulle bruge til at sætte alt op med.. Være forsigtig når jeg skruer dem i, og have minimum 4 af dem i til fladskærmen.
Hvad ang. reolerne, så giver de vel en større belastning, da de går længere ud fra væggen, samt kommer til at veje mere.. Men der kan man vel godt bruge et beslag for ekstra forstærkning (oppe i toppen eller lign.)
eller man kunne vel bare skrue nogle flere skruer igennem den.?
[Indlæg slettet]
Så hedder det 110 cm. i længden og 28 cm. i breden. Dybde er det samme som brede og ikke længde.
Du kan godt bruge de rosetter der er beregnet til gips plader til hylderne, men du kan få nogle specielle bolte med en vippe pal der skal stikkes ind igennem et boret hul i gipspladerne, fordelen er at de spreder belastningen over et større areal bag på pladen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også