Hvordan? Malingen SKAL af fliserne i badeværelset

Hej,

har søgt en del og ikke fundet svar endnu - så jeg håber der er nogen der kan hjælpe smile

Vores badeværelse består af gamle brune fliser som er blevet malet af tidligere ejere, og nu skaller det selvfølgelig af...

Jeg regner med at vi pudser væggene op - HVIS vi kan få malingen AF fliserne.
Jeg behøver ikke råd om at det er nemmere at sætte nye fliser op og alt andet - jeg skal blot høre hvordan det er lettest at få den gamle maling af fliserne wink

Mvh Lars
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke det er det forkerte forum du stiiler dit spørgsmål i ?
Du kan ikke pudse op på en flisevæg.
Tror jeg ville prøve med en varmepistol og en spartel, lidt afhængig af om det er plast eller alkydmaling må det kunne lade sig gøre. Måske skal du ud i noget lakfjerner der vaskes af med vand.

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Tag en båndpudser og start fra en ende... Når de gamle fliser er blevet matte og ru, spartler på blå lip eller sort alfix på væggen. Derefter kan du slibe eller vandskure som du har lyst... Det virker, jeg har prøvet det i praksis. Vær omhyggelig med fliseklæben, det skal spartles meget jævnt, den bliver altså hård efter et par dage.

Anders
Ville det ikke være relativt lettere at fjerne de fliser, og så bare pudse vægen op bag efter. Der er da forskel på om du skal bruge et par dage eller en uge for at udfører projektet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu har han jo ikke begrundet, hvorfor han ikke vil pille de gamle fliser ned. Men det kunne ha' noget at gøre med afstanden til loftet der bliver for stor, hvis fliserne kommer af.
Ellers kan han bo på 6. sal og har kun cykel til at køre murbrokker væk med:-)
Det er selvfølgelig ikke den mest optimale løsning, men det kan sagtens blive et pænt og holbart resultat.

Anders
cautisksoda (ved ikke lige hvordan fanden det staves) blandet med tapetlim, smørpå, lad virke og rens af, og vask med vand iblandet eddikesyre
til at "spartle fliserne med, kan du så bruge noget der hedder ardex, som er et pulver man blander op med vand, eller du kan bruge "sort" alfix, som er en fliselim....
Tak for svarerne.

Jeg prøver først med en kopskive efter anbefaling fra mureren.
Håber den kan klare det. Ellers prøver jeg jeres råd.

Mvh Lars
Citat fra mco

cautisksoda (ved ikke lige hvordan fanden det staves) blandet med tapetlim, smørpå, lad virke og rens af, og vask med vand iblandet eddikesyre


Har du selv prøvet dette?
Tror jeg har hørt om det, men alrig hørt det direkte fra kilden selv at det var til at arbejde med.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også