Hvordan? Malingen SKAL af fliserne i badeværelset

Hej,

har søgt en del og ikke fundet svar endnu - så jeg håber der er nogen der kan hjælpe smile

Vores badeværelse består af gamle brune fliser som er blevet malet af tidligere ejere, og nu skaller det selvfølgelig af...

Jeg regner med at vi pudser væggene op - HVIS vi kan få malingen AF fliserne.
Jeg behøver ikke råd om at det er nemmere at sætte nye fliser op og alt andet - jeg skal blot høre hvordan det er lettest at få den gamle maling af fliserne wink

Mvh Lars
Hej, har søgt en del og ikke fundet svar endnu... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Elmo.
Ja du har hørt om det, og jeg tror ikke det er vejen frem på dine flise vægge. Vi bruger den blandning af Kaustisk Soda og klister når vi afsyrer gamle møbler. Det er virkelig noget farligt stads som kræver fuldt værnemiddel Handsker Maske og Briller. Og jeg vil absålut ikke anbefale dig at bruge det indendørs.
nitro mors, fås i en grøn tindåse hos flugger, malingen bobler op og er er lige til af skrabe af
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra braarup

nitro mors, fås i en grøn tindåse hos flugger, malingen bobler op og er er lige til af skrabe af


Ja det er vel næsten det samme som Bums, hvis vi stadig kan købe det.
jeg ville også pille fliserne ned nu jeg var igang.
Du kan også købe Skalcem multipuds, det er meget nemmere wink
Først sliber du fliserne, så det løse maling falder af, og så pudser du ellers op med multipudsen, den hæfter både på fliser og malede overflader. Jeg har pudset mit gæstetoilet med et supergodt resultat, det ser virkelig fedt og rustikt ud med de "vandskurede" vægge smile
Væggene skal have 2-3 lag puds, indtil de er jævne, og så tager du en fugtig svamp og kører rundt på det yderste lag inden det tørrer, så får du vandskuringseffekten frem. Derefter skal det bare have en omgang vådrumsmaling, så er den klaret smile
Hej Lars
Når du pudser op med multipudsen, så begynd med kun at give fugerne og lade det tørre. Hvis ikke fugerne "fyldes" op, risikerer du, at multipudsen falder en lille smule sammen, så fugerne vil kunne anes på den pudsede overflade.
Go arbejdslyst
Frank
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også