Bore i gammelt loft

Hej

Jeg står og skal sætte en loft lampe op på ca 1½ kg til 2, skal bore i et gammelt beton loft. Men jeg kan ikke bore forfærdeligt dybt da jeg ramer en jern bjælke (tror jeg) og det smuldrer så mit hul ligner et på tre huller. Hvad kan man gøre? Kan man "lime" en træ plade op i loftet der passer til lampens fatning, lade det hærde og derefter bore lampen op i træ pladen. Hvis, hvad skal jeg bruge af "lim" eller er der et andet godt tip?

PFT.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal lime så brug en 2 komponent, epoxy eller araldit. Men underlaet skal være ren beton, ikke malet.

Kan du ikke bare fortsætte med et jernbor ?

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kunne godt bruge et jernbor, men det første lag smuldrer så nemt, så jeg ved ikke om det vil holde, hvis jeg skruer ravpluk og skrue i?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
inden du borer bør du lige undersøge om det jern ikke er et rør af et eller andet art.Faldrør,vandrør eller el-rør.
mvh Villy
Hej.

Både Fischer og Expandet laver et produkt lige til det formål du beskriver, det kommer i fugepatroner og koster 100-150 tuben, og kan købes i de fleste byggemarkeder. Man kan enten fylde hullet ud med det, og derefter bore op igen, eller man kan komme det ind sammen med rawlplugsen. Det er en slags hurtigthærdende beton, der bliver enormt stærk når det hærder op.

Håber det kan løse dit problem.
Problemet var vist at hullet ikke kunne blive dybt nok til en rawplug pga. jerne forstår jeg.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis du er sikker på at det er en jernbjælke, så bor et hul i den og skær gevind, så får du en stærk ophængning.
Pudslaget kan der efter spartles op igen.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hejsa..
Har du brugt en borhammer med det rigtige bor.??? Eller har du forsøgt med en slagboremaskine med et bor fra "Alta" ???
Syntes aldrig jeg har oplevet jern 1-2cm oppe i beton. Men har oplevet "vibra-beton" som har været umuligt at bore i med en slagboremaskine..

Mvh Jan J
hvis pudsen er så løs som det lyder til, så ville jeg ikke turde at lime noget fast på det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også