Hvor meget polyester og glasfibermåtte?

Hey..

Jeg har lagt ny dørk i båden, og skal i den anledning have lagt glasfiber på dørken, så jeg får et lukket rum under dørken.

Men hvor meget polyester/Epoxy og glasfibermåtte og hvor meget skal måtterne veje, når dørken skal belægges..?

Jeg har en WBF Østenfiner som dørk, og det er denne der skal belægges med glasfiber. Finéren er 9 mm, og lagt på 8 spanter.

Jeg vil gerne have et "godt" lag glasfiber på, og det samlede areal er 5 m^2..

En eventuel fremgangsmåde til dette ville også have interesse..

Jeg har skam en smule erfaring med glasfiber, bare ikke i båd..wink
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som en hovedregel: 1 Kg. Polyester pr. 1 m2 måtte (450g.)
Start med at smørre polyester på pladen/dørken læg måtten ned i den våde polyester. Endnu et lag poly. og nok en måtte og så skal der rulles til du er sikker på at al luft er ude og overfladen er gennemblødt. Lad tørre et døgn slib overfladen med groft sandpapir og start forfra med to lag mere, så får du en dørk der kan holde til noget. Husk at rive kanterne på måtten !

V.h. Håndværkeren
Det vil så sige at hvis jeg skal have 3 lag skal jeg bruge 15 kg polyster i alt ikke?

Hvor tykt vil det så blive efter tørring?
Hej

Jeg har arbejdet en del med glasfiber.
Du kan rolig laminer alle lag glasfiber på en gang, når du så er færdig med og rulle luft ud, så tager du lamme rullen og vrider alt polyester ud af den. Rul så det sidst polyester der ligger på dørken op, så er der mindre at slib i og det ser bedre ud.

God arbejdes lyst.
Jeg vil gerne vide, om du prøvet at gå på dørken og om den fjedrer . Hvis den ikke gør, ville jeg nøjes med det halve antal lag, og rulle det første på for sig selv, for at få al luft ud. Derefter kan du godt med det samme lægge næste lag.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Se grunden til at jeg anbefaler 4 lag er erfaringen med at tabes det noget tungt med en lidt skarp kant på dørken. så holder to lag ikke længe. Og når jeg anbefaler at lægge det af to gange, skyldes det at det er en amatør der skal prøve det første gang, så vil det alt andet lige være meget lettere for manden at få en solidt overflade hvis han lægger det af to gange.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også