El gulvvarme

Hejsa!
Jeg skal til at investere i et gulvvarme system til mit badeværelse og køkken!! Jeg er ude i, at jeg gerne vil lave så meget som muligt selv og har derfor tænkt, at det bør være el gulvvarme, da det skulle være nemmere at lægge.. Jeg har researchet lidt og overvejer nu DEVI gulvvarme - er der nogen som har gode råd/ advarsler/erfaringer med det før jeg går igang? Er der f.eks. nogle el gulvvarme producenter som bedre kan anbefales (rent prismæssigt + sværhedsgrad + kvalitet m.m.)
ville være meget taknemmelig for hvilke som helst kommentarer..!
Som I kan høre er jeg HELT grøn på området...!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra martinpri

Hejsa!
Jeg skal til at investere i et gulvvarme system til mit badeværelse og køkken!! Jeg er ude i, at jeg gerne vil lave så meget som muligt selv og har derfor tænkt, at det bør være el gulvvarme, da det skulle være nemmere at lægge.. Jeg har researchet lidt og overvejer nu DEVI gulvvarme - er der nogen som har gode råd/ advarsler/erfaringer med det før jeg går igang? Er der f.eks. nogle el gulvvarme producenter som bedre kan anbefales (rent prismæssigt + sværhedsgrad + kvalitet m.m.)
ville være meget taknemmelig for hvilke som helst kommentarer..!
Som I kan høre er jeg HELT grøn på området...!




Hvis du ender med Devi, så synes jeg at du skal købe en DeviReg 550 termostat/timer http://devi.dk/294FC9E9-6A45-4DF6-8048-C04FA0261DA4.W5Doc så har du lidt nemmere ved at styre hvor varmt gulvet skal være, samt hvornår der skal være varme på.

Den er godt nok ikke særlig pænt, men jeg har fået min installereret i et skab, gemt lidt ad vejen.

Husk nu, at du skal have en elektriker til at tilslutte det!

mvh
Jørgen
Og husk også hvis du laver det selv, at læse vejledningen GRUNDIGT. Den idiot der forsøgte at lægge det i mit vindfang havde lige glemt at sætte føleren med ned i gulvet (årsag #105 til at lave det hele selv), så nu har jeg kun mulighederne for "tændt" og "slukket", iht. hvad elektrikkeren fortæller mig (jeg må nok få sat en føler på nedefra ved lejlighed)... Og så er det jo lige fedt at have en termostat, for slet ikke at snakke om hvad al den varme gør ved mine stakkels gulve (!)
Citat fra Twist

Og husk også hvis du laver det selv, at læse vejledningen GRUNDIGT. Den idiot der forsøgte at lægge det i mit vindfang havde lige glemt at sætte føleren med ned i gulvet (årsag #105 til at lave det hele selv), så nu har jeg kun mulighederne for "tændt" og "slukket", iht. hvad elektrikkeren fortæller mig (jeg må nok få sat en føler på nedefra ved lejlighed)... Og så er det jo lige fedt at have en termostat, for slet ikke at snakke om hvad al den varme gør ved mine stakkels gulve (!)


man kan få en thermostat der måler PÅ gulvet. altså så den holder en konstant temp. på gulvet. eller man kan få en rum thermostat. der holder tempereaturen i rummet.

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Citat fra martinpri

Hejsa!
Jeg skal til at investere i et gulvvarme system til mit badeværelse og køkken!! Jeg er ude i, at jeg gerne vil lave så meget som muligt selv og har derfor tænkt, at det bør være el gulvvarme, da det skulle være nemmere at lægge.. Jeg har researchet lidt og overvejer nu DEVI gulvvarme - er der nogen som har gode råd/ advarsler/erfaringer med det før jeg går igang? Er der f.eks. nogle el gulvvarme producenter som bedre kan anbefales (rent prismæssigt + sværhedsgrad + kvalitet m.m.)
ville være meget taknemmelig for hvilke som helst kommentarer..!
Som I kan høre er jeg HELT grøn på området...!



hvis du skal lægge gulvvarme direkte under klinkerne. altså ikke vil banke gulvet op. skal du vælge devireg. jeg har lagt dem alle. altså fabrikanter. og kan kun anbefale devireg. der er SÅ meget nemmere at lægge end mange af de andre. især hvis du er nybegynder.

thermostaten syntes jeg: ikke behøver andet end at være den alm. med føler til under gulvet feks. http://www.greenline.dk/asp/order1main.asp?ugroup=18071

det med timer er både godt og ondt. man skal ikke købe det for at spare penge men for comfort. det gulvet sparer i strøm når det er slukket skal det bruge for at varme det kolde betongulv op igen. der er lige så billigt at lade det køre hele døgnet.

hvis du har tænkt dig at banke gulvet op, er det næsten lige meget hvilket fabrikat du vælger. et fif kan være at sætte en stikprop på dette og give det lidt varme når i skal lægge det, det gør det blødt og smidigt som en varm haveslange. men kun lidt. ellers brænder det af. Det skal stripses på armeringen som hvis det havde været alm. pex gulvvarme.

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Citat fra minilars


det med timer er både godt og ondt. man skal ikke købe det for at spare penge men for comfort. det gulvet sparer i strøm når det er slukket skal det bruge for at varme det kolde betongulv op igen. der er lige så billigt at lade det køre hele døgnet.


Jeg har ikke målt efter smile... men Devireg 550 behøves jo ikke at slukke helt om natten. Man kan stille den til at skrue et par grader ned. Jeg tror det sparer lidt.

mvh
Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis