1 sal Badeværelses gulv

confused Hjælp

Jeg har sat høj rejsning på mit hus, og der er jeg igang med at lave et badeværelse.
jeg vilgerne have vinyl på gulvet, men mit spørgsmål lyder på.

Hvor meget under resten af 1 salens gulv, skal badeværelsets gulv være?
Hvilken gulvplader skal der bruges, og hvor tykke?

På forhånd tak

P.S. dejligt der er nogen der vil hjælpe andre i nød..:p

Jeg et hus mig bygge vil Ph!l!q´z:p
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest, bør du undgå de fleste typer vinyl da de indeholder en hel del phtalater, som er giftige, og påvirker hormonbalancen, hvilket kan være meget problematisk hos især børn.
Når det så er sagt, kan du sikkert nok finde et "plastisk" alternativ hvis du vil... Har du ingen børn i huset, og planlægger du ikke at få nogen, så er problemet naturligvis heller ikke så stort.

Herudover, så er de fleste plastikløsninger jo kun nogle få minimeter tykke, så jeg tror ikke du behøver at lave gulvet meget lavere end resten af gulvet. Det er naturligvis rart at have en cm hvis man frygter oversvømmelser, men du kan sagtens dække en overgang på nogle mm med en helt normal tæppeskinne eller lign.
Eller litex, eller gips, eller eller eller..... Der er altså mange måder at lave vådrumsgulve på. Men jeg føler mig rimeligvis overbevist om at gismo spørger om det AFSLUTTENDE lag... Og ikke underlaget ?

Herudover, så ændrer det ikke ved faktum at det er sundhedsfarligt at bruge de fleste typer af vinyl.
Først mange tak for jeres hjælp.'smile :p

Jeg vil helt sikkert lige overveje brugen af det giftige vinyl..

Men Men Men..min fejl.... Inden jeg kommer så langt, skal jeg lige have det under gulv på, (selvfølgelig kommer vvséren lige forbi først), hvilken slags plader skal jeg bruge, og hvor tykke, og hvordan gøres det vandtæt.???rolleyes

Jeg et hus mig bygge vil Ph!l!q´z:p
Hvad du skal bruge af plader, kommer jo an på afstand mellem bjælker, ellers kan du bruge gulvspånplader der jo samles i fjer/not, vandtæt - så kommer du nok ikke udenom vinyl, men så kan der lægges beton ovenpå, der findes en SBI anvisning om gulv i vådrum, for din egen skyld skal det udføres efter denne, husk DU hæfter for "fusk" selvom du sælger dit hus om 10 år, vandtæthed på 1 sal har været lovkrav i 20 år, så det er ikke noget man har fået trukket ned over hovedet indenfor de sidste par år, SBI anvisning kan findes på "nettet" ellers kig lidt på det link jeg satte ind i mit andet indlæg.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis