Hvilken kap/geringssav skal man vælge

Hej med jer gør det selv folk.

Jeg har lige ødelagt min billige og helt værdiløse kap/geringssav, da jeg skulle opsætte hegn i min have her i weekenden. Så nu er jeg i den siyuation hvor jeg skal finde en ny og meget bedre!!

Men hvilken skal man købe. Min tanker går på Dewalt707, som kan erhverves til omkring 2000,- på DBA, men findes der andre maskiner derude, som jeg ikke kender der gør arbejdet ligeså godt eller er DW bare overlegen?

Den skal gerne kunne skære i 45 grader, hvilket min gamle gjorde helt forfærdeligt og helst med udtræk. Jeg tænker Bosch, Black and decker eller andre maskiner. Og er der maskiner - udover de meget billige, man skal holde sig fra?

Har søgt andre tråde her på siden men alle temmelige gamle, men dette emne er sikkert ikke nyt.

På forhånd tak for hjælpen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har købt en Bosch PCM 8S, hedder den vist, 8"klinge og teleskopudtræk, til ca. 2300. Efter min mening en god sav, den skærer præcist, og virker robust.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
Jeg har en DW 707, som jeg også købte til godt 2000 i Stark i efteråret - så kig godt efter tilbuddene. Den kan tit erhverves som ny til 2100-2300 kr., og flere netshop's har den fast til omkring 2500 kr. og som jeg læser det er det en brugt du har fundet til 2000 kr.
Jeg er fint tilfreds med den til mit behov. Har lavet skur med den, og den skærer hurtigt og præcist gennem både almindelige brædder og 50 x 100 stolper.
Jeg havde en af de billige save før - og det kan - som altid - virkelig godt svare sig at købe noget ordentligt. Den saver meget mere præcist, er meget skarpere/hurtigere, og larmer meget meget mindre end den billige. Kan derfor fint anbefale DW 707-saven
Jeg er da glad for den hurtige respons på mit spørgsmål. Og det lyder til at DW707 er det godt valg.

Men nu er det sådan at Bauhaus har en Black & Decker på tilbud til 999,- (hedder XT100 - eller deromkring) er der nogen der har erfaring med B&D eller er DW stadig et bedre valg. Hvis I har en anden Dewalt model I hellere vil anbefale, så sig endelig til.

Ved I ved et tilfælde hvor jeg kan finde Dewalt 707 eller anden model til en formidable pris?
Fin pris...helt sikkert. Stadig mange penge, men i forhold til det saven ellers koster kan man ikke brokke sig.

Nu venter jeg bare for at se om der kommer nye gode ideer inden jeg køber DW.
Du vil ikke fortryde smile. Jeg udskiftede min 299 kroners sav til DW'en, og det er altså noget helt helt andet, og efter min mening alle pengene værd, hvis man ved, at man kommer til at lave forskellige GDS-projekter også fremover.
Melder mig lige koret der priser DW 707. Har også en der har klaret mange opgaver det seneste års tid. Købte den da XL byg havde åbningssalg. Der solgte de den til 1599,- + moms (altså 2000,-) så jeg skyndte mig at købe :-)

Lars
Så har jeg købt dw707 hos proffshop.dk Takker jer for hjælpen og det lykkes mig at finde den rigtige sav til den rigtige pris..forhåbentligt smile

tak for det!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis