Jack stik eller slæbesko ??

Er der nogen kan hjælpe mig ud af mit dilemma.

Jeg skal overføre et lavspændings signal gennem en roterende aksel.
Da denne aksel skal kunne dreje et uendeligt antal omdrejninger må den jo ikke sno evt. ledninger.

Min tanke var at bruge et jack-stik (som også er en slags slæbesko) men er signalet godt nok ? vil der være interferens ?

Kan man få jack-stik med mere end 2 poler ?

på forhand tak.

MB

Nothing beats a leopard on the prowl.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra MBruun

Er der nogen kan hjælpe mig ud af mit dilemma.

Jeg skal overføre et lavspændings signal gennem en roterende aksel.
Da denne aksel skal kunne dreje et uendeligt antal omdrejninger må den jo ikke sno evt. ledninger.

Min tanke var at bruge et jack-stik (som også er en slags slæbesko) men er signalet godt nok ? vil der være interferens ?

Kan man få jack-stik med mere end 2 poler ?

på forhand tak.

MB


Hej..
Mener du kan få jack op til 4 poler.. Jeg har 4pol mini jack
Du skriver lav spændning.. Hvad med strøm og frekvens..??
Tror ikke du kan bruge jack.. men slæbe kan jo også blive et problem, med støj o.s.v ???? Skriv lidt mere :-)

Mvh Jan J
Jackstick fås med tre poler.
Men hvis det skal dreje et "uendeligt antal omdrejninger" tvivler jeg stærkt på holdbarheden.
Du er nødt til at fortælle lidt om præcis HVAD du skal overføre. Jævnspænding, vekselspænding, audio, hvor høj spænding, hvor høj strøm, hvilken frekvens osv.

Bent.
Ingen anelse om frekevens confused

Det er et signal til almindelige sevoer som sidder i modelfly og biler.
Systemet skal kun bruge 6 V DC, primært til de små servomotorer, som kommer fra et batteri i nærheden.
Da modtageren sidder i det drejelige tårn, som er på 10rpm, væk fra motorer og andre "støjkilder" i undervognen, ønsker jeg nu at få overført signalet fra denne til nogle servoer i undervognen.

1 signal ( + eller -) til sådan en fætter må vel være brugt på 1 pol.

Nu kommer det så !!
Vil jeg kunne overfører et passende signal igennem et jack stik ? (helst med mange poler)

tak for indlæg, jeg prøver, jeg pøversad

Nothing beats a leopard on the prowl.

Hej MBruun,

Ud fra dit postnr. kan jeg se du faktisk kun bor ca. 20km fra Hennings Elektronik i Sejs/Svejbæk ved Silkeborg. Han har alt.... Ellers kan han med sikkerhed foreslå noget mht. fremstilling af det du søger.

Forbindelsen i et jackstik er sådan set fin nok, men det holder nok ikke i længden.

Anders
Hej MBruun

Jeg vil foreslå at du søger expertvejledning i et RC-forum. De burde da vide hvordan man ordner sådan noget og der findes muligvis komponenter som er specielt fremstillet til det formål du søger.

Mvh Metalsnedker.
Annonce
Hej metalsnedker
hvis du eller andre kender et sådan stik til at overføre signaler er i meget velkommen til at skrive.

Hej andersj
Jeg skal helt klart tale med ham elektrikkeren, det ser ud til at han har grejet.


Ville man kunne overføre et signal gennem en drejelig aksel på en anden måde, så er jeg lutter øre for gode forslag cool
Den løsning med slæbesko kunne godt gå hen og blive lidt vanskelig når man er lidt håndværksmæssigt udfordret. rolleyes

MCB

Nothing beats a leopard on the prowl.

Jeg fik lige en anden ide som nok er noget bedre:
Der findes nogle små drejelige led som man indskyder i ledningen mellem telefonrøret og telefonapparatet på fastnettelefoner således at ledningen ikke bliver snoet.
Jeg har ikke oplevet "knas i røret" med dem, så de fungerer ret godt.
De er er lavet til denne opgave og koster kun lidt og må relativt let kunne tilpasses til dit projekt.

MvH,

Bent.
Hej Bent.


Hennings Elektronik i Sejs !!!:p

Han har stumperne. Han havde deriblandt også føromtalte stik.
Men tak til Bent og jer andre.
Jeg anede ikke der fandtes den slags "led", "why NOT" !


MCB

Nothing beats a leopard on the prowl.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis