Plæneklipper motor til generator

Hej

Jeg vil spørge om der nogle der ved hvordan man for en plæneklipper motor til at lave strøm og hvad for noget udstyr man skal bruge

PLEASE Hjælp!!
Hej Jeg vil spørge om der nogle der ved hvordan... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra billito

Så når græsset alligevel skulles slåes, startede vi opladningen samtidig..


Klogt træk ;-)
Jamen Hans - det er vi da enige om, hvilket også fremgik af mit indlæg, hvor jeg anbefalede en HN løsning.
Men hvis du samtidig så kvaliteten af spørgsmålet - og antallet af samtidigt stillede spørgsmål i forskellige fora - ja så var/er jeg i tvivl om det var for glæden ved at fremstille noget selv, eller et aktuelt behov.
Og jeg har formentlig ret i, at stumperne i nypris overstiger prisen for en hel generator.
Og hvis spørgeren ikke har bare lidt forstand på 220v kan jeg da grue for, hvis han henter et par vaskemaskiner på genbrugen, og begynder at lodde kondensatorer sammen på må og få for at få en 220v generator ud af en asyncron motor - ligesom det jo kræver et mindre lager - hvis ikke han skal købe sig fattig i remhjul og remme, for at finde den mest optimale udveksling - før opstillingen begynder at fungere efter hensigten. Derfor var mit svar som det var.
Men jeg har da begyndt at regne på foderudgiften til hamstere i forhold til mit daglige el-forbrug men "hun" siger at jeg må selv gøre rent i deres bure - ellers var det jo en rimelig CO2 neutral ide. (Men hvad er formlen for lugten - og hvor meget kvælstof lukker jeg så ud i Roskilde fjord?? - Ja mange overvejelser kan man gøre sig)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Citat fra Gerhard

Jamen Hans - det er vi da enige om, hvilket også fremgik af mit indlæg, hvor jeg anbefalede en HN løsning.
Men hvis du samtidig så kvaliteten af spørgsmålet - og antallet af samtidigt stillede spørgsmål i forskellige fora - ja så var/er jeg i tvivl om det var for glæden ved at fremstille noget selv, eller et aktuelt behov.
Og jeg har formentlig ret i, at stumperne i nypris overstiger prisen for en hel generator.
Og hvis spørgeren ikke har bare lidt forstand på 220v kan jeg da grue for, hvis han henter et par vaskemaskiner på genbrugen, og begynder at lodde kondensatorer sammen på må og få for at få en 220v generator ud af en asyncron motor - ligesom det jo kræver et mindre lager - hvis ikke han skal købe sig fattig i remhjul og remme, for at finde den mest optimale udveksling - før opstillingen begynder at fungere efter hensigten. Derfor var mit svar som det var.


Enig, derfor også mit svar, men anbefalede da brugerne en forsøgs opstilling, for at få en ide om hvor svært det er at lave opstilling der giver mest ydelse for mindst brændstof forbrug
Jo men Gerhard, nogen gange skal man jo også tænke i lidt større baner.
Hvis dit elbehov er større end hvad en enkelt hamster kan præstere kunne du jo overveje et større dyr.
Jeg mener faktisk der i sin tid er udstedt et patent på en indretning, hvor en lille hund på den måde leverede drivkraft til en symaskine.
Eller tænk på hvor meget motionscentrene kunne bidrage med til Danmarks energiproduktion, hvis maskinerne blev konstrueret dertil!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Prøver lige, at se om mulighederne for at have denne i 2½ værelses lejlighed.rolleyes

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det burde ikke være umuigt.
Det ser ud til at være en kompakt model.
Men du kan muligvis få et problem, hvis du har underboer.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis