Spånplade og murstensmønster...

Jeg har efterisoleret en gavlvæg med lægter + isolering + dampspærre + 16 mm spånplade.

Min plan er at bruge skalflex murstensmønster.

Kan man bruge skalflex direkte på spånpladerne, eller er det bedst at smide en gang gips på spånpladerne?

På forhånd tak for hjælpen

marquis
Jeg har efterisoleret en gavlvæg med lægter +... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Gosh er det så længe siden...

Men det holdet 100%.... Dog hvis jeg skulle gøre det om ville jeg være betydelig mere grundig med mønsteret samt sørge for at rense "knopper" af inden vandskuring.

Endvidere ville jeg ikke vandskure med strandmørtel og cement.
Ok!
Hvad ville du bruge i stedet? Og hvad er årsagen til det? Smuldrer det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er intet der smuldrer

Jeg bryder mig ikke om strukturen i det. Men om det er måden jeg vandskurede på eller om det er materialevalget ved jeg ikke.
Lige en lille kommentar...

Jeg har arbejdet med begge produkter og der er ikke den store forskel i vedhæftningsevne eller på anden måde nævneværdig forskel.
Jeg er stadig utrolig glad for resultatet (5-6 år siden jeg lavede det) og vil helt sikkert lave det igen.

Jeg vandskurede ikke med strandmørtel og cement som Sten, men med de produkter der anbefales fra hhv. Skalflex og Maxit (eller hvad det nu hedder) til vandskuring.
Meget nemme at bruge og allerede indfarvede..

Med hensyn til mønster/forbandt brugte jeg samme forbandt som er brugt på ydermuren i mit hus.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også