Hjælp mine bremser skurrer og døde

Hej - mon der er nogen der ved hvad der er sket med mine bremser. Jeg har en fiat punto fra 2001 og har aldrig haft nogle problemer med den. For 2 uger siden kørte jeg langt og var i et ordentligt regnskyld i 1-2 timer, det væltede ned med vand. Siden da har mine bremser skurret og lydt nærmest som om der var sand i. Jeg har kigget på forbremserne og der er ingenting, baghjulene tog jeg af men vidste ikke helt hvordan jeg skal kigge ind på tromlerne, eller om det er skive bremser. Det ser ud til at der en del rust? Jeg skulle til at tage den til mekanikeren da en sagde at jeg skulle prøve at bremse lidt oppe i fart for at fjerne evt. rust på skiverne. Efter jeg gjorde det holdt den pludselig op og bremsen kunne ligesom kun bremse lidt og ingen lyd.... jeg har fyldt mere bremsevædske på - der manglede lidt. Mon der er nogen derude der kan gennemskue hvad det er? ER det mon noget jeg kan lave selv?confused biggrin
Hilsen Cardog
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Al respekt og det er et gør det selv forum,men hvis du ikke kan se fiatens forbremser og ikke kan kende forskel på en skive og en tromle så syntes jeg du skulle få et ikke autoriceret værksted til at ordne den lille sag,i forhold til hvad det koster at have bil i DK så er det ikke dyrt.
René
problemer med bremserne skal fikses. Det er ikke kun et problem for dig, men også dem du evt tromler ind i hvis bremserne svigter...
Kør den til en mekaniker som kan se hvad/om der er noget galt.

mvh jan
Citat fra Cardog

Hej - mon der er nogen der ved hvad der er sket med mine bremser. Jeg har en fiat punto fra 2001 og har aldrig haft nogle problemer med den. For 2 uger siden kørte jeg langt og var i et ordentligt regnskyld i 1-2 timer, det væltede ned med vand. Siden da har mine bremser skurret og lydt nærmest som om der var sand i. Jeg har kigget på forbremserne og der er ingenting, baghjulene tog jeg af men vidste ikke helt hvordan jeg skal kigge ind på tromlerne, eller om det er skive bremser. Det ser ud til at der en del rust? Jeg skulle til at tage den til mekanikeren da en sagde at jeg skulle prøve at bremse lidt oppe i fart for at fjerne evt. rust på skiverne. Efter jeg gjorde det holdt den pludselig op og bremsen kunne ligesom kun bremse lidt og ingen lyd.... jeg har fyldt mere bremsevædske på - der manglede lidt. Mon der er nogen derude der kan gennemskue hvad det er? ER det mon noget jeg kan lave selv?confused biggrin
Hilsen Cardog


Hej Cardog..
Syntes nu det er helt ok at forsøge selv.. Selvfølgelig farer man ikke ud på vejen med 100kmh bagefter for at finde ud af at man ikke kunne ;-)

Hvordan føles bremsen når du træder på den.. hård og kontant, eller blød og fjerende..???

I forbindelse med at du fjernede rust, huskede du at affedte skiven bagefter, eller kan der være olie på..(det kunne fint give de symtomer du omtaler)

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis