bålplads...hvordan??

Vi er et ungt par der netop gerne vil have lavet en bålplads i baghaven men hvordan og hvorledes skal vi lave det ? Hvad siger loven? hvilket underlag skal bruges så græsset ikke svider af? o.s.v. o.s.v.
Med bekymrede tanker
K.P.

------------------
bilgejler

Skal din bil skinne som ny igen? bilgejler klarer den ,min ven
skal bilen på PC`eren væreKPStudio ta`r affære
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du graver bare et hul i jorden, og lægger grus i bunden. Siderne kan du lave af tørbeton, eller få fat i nogle store kampesten.

Græsset bliver brændt, så derfor skal du lave en belægning, som ikke kan brænde rundt om bålpladsen. Grus kan fint bruges.

Mvh
ThomasB

PS. Mener du din hjemmeside seriøst smile ?
hej thomas B
Først tak for dit råd , det lyder jo ganske godt og simpelt ;-)
Hvis du mener det link der er sat nederst på siden så er det min svogers hjemmeside, han har bare glemt sit kodeord :-(
så han skal starte helt forfra, jeg sætter et link når den er lavet.

Skal din bil skinne som ny igen? bilgejler klarer den ,min ven
skal bilen på PC`eren væreKPStudio ta`r affære
Hej igen.

Ang. din bålplads, så har vores nabo fået fat i en stor grilrist, som han har lagt over gløderne når flammerne fra brændet er brændt ud (ca. 30 cm over gløderne), når de skal grille. Han laver nogle ret gode bøffer skulle jeg hilse at sige...

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 29-06-2002).]
Natursten til en bålplads er en klassikker, det er let at skaffe stenene fra en lokal landmand og flot ser det ud, men og der er et stort men, vær sikker på at der ikke bruges flintesten, da disse kan sprænge ved varmepåvirkningen og splinterne herfra er knivskarpe.

Btw. ideen om en bålplads i haven er herlig, men tænk på emsige naboer, brug kun tørt brænde og husk at slukke bålet ordentligt efter brug.

>Thomas A skrev:
>Han laver nogle ret gode bøffer skulle jeg >hilse at sige...

Og hvor er det lige han bor på lørdag kl. 19? smile

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
He he..
På Lørdag kl. 19 bor han der hvor han altid har boet smile Han flytter ikke så meget rundt..

Ordkløveri er altid sjovt...

Mvh
ThomasB
Det forekommer mig at være en løjerlig ide, det dér med at lave bål i et hul!? (Men måske var det første indlæg baseret på at man skulle fylde helt op til niveauet med grus!?) Et bål kræver ilt - og da de fleste sidder ved et bål når vejret er godt og stille er det ekstra påkrævet med en god ilttilførsel/ventilation…Ellers ryger det mere end det brænder.

Ja; en bunke natursten er svaret. Læg dem i en dobbelt krans, forskudt således at der kan komme ilt igennem helt nede ved jorden, men så der ikke kan springe gløder ud. Og ja; det er en god ide at lægge grus/småsten omkring kransen så gløderne ikke kan få fat i noget. Man kan på grund af den gode ilttilførsel godt bygge kransen temmelig høj hvis man skulle ønske det af en eller anden grund. Og nej; man skal ikke bruge flintesten. Og man skal for øvrigt heller ikke hælde vand på de varme sten når man slukker sit bål (for så risikerer man at de springer på grund af spændingen når et område pludselig nedkøles).

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis