Støddæmper og bærearm...

Hej

Jeg har lige købt en Seat Cordoba 1,6i fra 1994. Sælger sagde at den var helt i orden og at den lige havde klaret syn (dokumenteret).

Nu siger min fætter, som er mekaniker, at der skal skiftes støddæmpere foran samt at bærearmen, krydsarmen eller hjullejet er ved at knække og skal skiftes...

Han kender ikke prisen på disse reservedele.

Er der nogen som ved hvad det vil koste, sådan cirka..?

Skal jeg lade købet gå om, eller reparere? (kørt 259.000, kostede 15.000)

På forhånd tak.

 

Hej Jeg har lige købt en Seat Cordoba 1,6i fra... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg lige været nede ved sælger. Han siger at der ikke er noget galt.. Han kan ikke forklare dunkelyden, men mener at det er fordi han på et tidspunkt var nød til at slæbe den et stykke, fordi håndbremsen var råstet fast, hvilket så har gjort at dækkene er lidt slidt. Men så syns jeg et er mærkeligt at vibrationerne er værst ved sving..

Til støddæmperne siger han at de er fine, da de kun hopper to gange før bilen er i ro.. Jeg troede slet ikke bilen måtte hoppe..

 

Med de dumme undskyldninger, ville jeg nok lade ham få bilen igen, for har han trukket den i en svingarm, og bremserne var rustet, kan han let have trukket den skæv, og hvis den lige er synet, har bremserne ikke haft tid til at ruste fast.
Hvis du vælger at lade handelen gå tilbage, og han nægter, vil jeg, overfor ham, forbeholde mig ret til at lade FDM undersøge bilens tilstand.
Hej Per-Jacobsen

Jeg er ikke så teknisk mht. biler, hvad betyder det at den er trukket skævt?

 

det kunne sagtens være dit trækaksel led der giver lyd fra sig når du drejer
det kan også sagtenes komme ved lige ud kørsel prøv at kigge ind på akslen og se om mangsjeten er hel
Hej Mr Seat
Jeg har selv en 1994 1,6 som lige er gået igennem syn, min gode mekaniker skiftede et forhjulsleje i venstre side og 2 stødæmpere bagi, slut prut igennem 0 fejl, forhjulsleje nærmest lavede små bankelyde men kun engang imellem, så få din ven til at rive hjulene af og check lejerne, og hvis du ikke kan få din ven til at skifte støddæmpere så kan AGL gøre det for cirka 1700,00 kr 2 stk bagi

Hilsen en glad Seat Cordoba 1,6 ejer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis