Støddæmper og bærearm...

Hej

Jeg har lige købt en Seat Cordoba 1,6i fra 1994. Sælger sagde at den var helt i orden og at den lige havde klaret syn (dokumenteret).

Nu siger min fætter, som er mekaniker, at der skal skiftes støddæmpere foran samt at bærearmen, krydsarmen eller hjullejet er ved at knække og skal skiftes...

Han kender ikke prisen på disse reservedele.

Er der nogen som ved hvad det vil koste, sådan cirka..?

Skal jeg lade købet gå om, eller reparere? (kørt 259.000, kostede 15.000)

På forhånd tak.

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Mr. Seat


Skal jeg lade købet gå om, eller reparere? (kørt 259.000, kostede 15.000)

På forhånd tak.


tjaee en bil fra 1994 med de km og den pris, kan man ikke forvente det helt store af, at en bil er nysynet er ikke en garanti for at den er 100% i orden,.... desvære...

vil mene at den kan holdes inden for 2000,- 3000,- i stumper, alt efter hvad du vælger af støddæmpere og hvor du handler dine stumper. men mon ikke din fætter kan hitte nogle gode familie priser på stumper til dig?

tvivler meget på du kan lade købet gå om, er der skrevet kontrakt på købet?

det der forskrækker mig lidt er at synsmanden ikke har opdaget de fejl du nævner, det plejer at være blandt deres tjekpunkter.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

ja nu er nysnet og nysenet jo flere ting er dokumentationen kun at der er synet eller er den godkendt med på pegede fejl
jeg håber at fætteren kan vurdere for dig om det er fornufig at fortsætte
for en seat i de årgange var ikke noget unikum det er jo 14 år siden den var ny
Hej Eksmek

Det kan du have evigt ret i, problemet er bare at jeg ikke har mere end 15000 at bruge på bil, og det får man jo ikke meget for.. I en cordoba har jeg både servo og airbag + at det ikke bare er en lille tredørs, men faktisk en bil af en fornuftig størrelse, som endda kører 12 km/l.. Så ja, en bil på 14 år er ikke et vidunder, men jeg har ikke pengene til andet..

Så hvis jeg fik pengene igen, så ville jeg stadig kun have 15000, og det ville igen betyde at jeg skulle ud og se på en bil som er godt oppe i årene..

 

Citat fra Mr. Seat

Men er det kvali-vare, eller er det noget lort man får fra T. Hansen?


man får mere eller mindre det man betaler for, jeg handler selv hos Thansen, men har lært mig selv ikke at forvente en længere levetid på delene end højst 2 år.
holder de længere er jeg bare gladwink

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis bilen er nysynet, og der er fejl på bærearm og støddæmpere, er det synshallen, der er den ansvarlige, for synet skal garantere, at bilen er i forsvarlig køremæssig stand, hvilket den ikke er med de nævnte fejj
Hej Per-Jacobsen

Det vil jeg give dig ret i, men hvad kan jeg gøre? Kan jeg kræve at synshallen skal betale for reperationerne?

 

Det er hørt før, men det kræver en pokkers bunke slid m.v. som du måske alligevel ikke får noget ud af.
Nu er prisen jo ikke så høj uden at man kan udskifte delene ud, og de koster ikke en herregård.
Til gengæld synes jeg, at kilometertallet er rigelig højt, men til gengæld reelt, for der er nogle der har den uvane at skrue kilometertælleren tilbage, men du må nok forberede dig på, at reparationerne så småt begynder at melde sig.
Iøvrigt er det en udmærket vogn, og man må håbe på, at de forrige ejere har passet den,
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis