Jydsk Vindueskompagni

Hej

Jeg kan se, at der tidligere har været en del indlæg omkring Jydsk Vindueskompagni. Derfor vil jeg gerne fortælle jer om min oplevelse med dette firma.

Vi fik nye plastvinduer i december 07, som blev monteret af firmaet.
Vinduerne er af ok kvalitet, men håndtagene virker meget billige, og lever bestemt ikke op til vores forventninger. Vi synes, at 57.000 kr. er mange penge, og forventede derfor også god kvalitet. Firmaet har egen håndværker ansat, som monterer vinduerne. Vi er meget utilfredse med hans arbejde.

1. Der er skum ud på vindueskarmene, hvilket ikke er til at få af igen.
2. Der er klumper af skum under vindueskarmene.
3. Han har lavet et hak i plastiken på et af vinduerne.
4. Der var så meget skum i revnerne inde under de indendørs plastik rammer,
at rammerne var blevet presset ud og presset skæve, så de ikke
længere gik ind mod væggene. Vi skulle tage alle rammerne af.. skære
skummet væk.. og skrabe det af selve rammerne for at de passede igen.
5. Terassedøren er monteret skæv, så den går imod øverst.
6. Stållisten i bunden af terassedøren havde en større rids.

Jeg ringede til firmaet og klagede over fejlene. De sagde bare, at skummet nok bare have ekspanderet mere end han havde regnet med, men at det jo var fint, at vi selv havde ordnet det. Omkring hakker og ridser.. skulle vi tage billeder af og maile til dem, så de kunne vurdere det. Problemet er bare, at man ikke kan se fejlene særlig godt på billeder. Vi har ikke fået sendt billederne til dem endnu, da vi ikke har haft internet pga. flytning. Nu er jeg kommet til den konklusion, at det vel er mest fair, hvis de selv kommer og ser fejlene. Det kan da ikke passe, at vi selv skal tage billeder af det. Mht. skummet vi selv har fjernet, så synes jeg, at vi skulle have nogle af pengene tilbage. Hvad hvis det var sket hjemme hos gamle fru Hansen.. skulle hun så også selv rette op på håndværkerens fejl.. nej vel.

Alt i alt.. servicen var helt i top indtil de havde fået pengene.

Firmaet har jo flere afdelinger, så for en god ordens skyld vil jeg lige oplyse, at denne erfaring er fra deres afdeling i Skærbæk, som nu, vist nok, er blevet slået sammen med afdelingen i Vorbasse.

Det var lidt om vores oplevelse. Der er sikkert mange, der har gode oplevelser med firmaet, men det har vi ikke.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At de i det hele taget bruger fugeskum til et udvendigt vindue undrer mig da meget. Som du selv er inde på så er det jo ekspanderende og du kan derfor riskere at ødelægge din vindues ramme. OG når i så har skullet afmontere dele af vinduet for at skære skum væk, så er det jo ikke længere helt tæt... Det virker da fuldstængdigt håbløst.
Du kan normalt få overskydende fugeskum væk med mekanisk rensning først. Du tager et lille stykke ubehandlet træ og gnubber det mod stedet hvor der er fugeskum (efter skummen er tør naturligvis). Når du ikke kan få mere skum af på denne måde kan de sidste rester normalt fjernes med lidt rensebenzin eller acetone.

Men under alle omstændigheder, så monteres et udvendigt vindue normalt med eks. karmskruer, ekpandet sømskruer eller lign. Disse ses normalt ikke da de sidder i den del af karmen som er dækket af en metalskinne til eks. åbning af vinduet. Når der så er et stykke luft mellem mur og vindue, og vinduet sidder "fast", fyldes mellemrummet med en fugestrimmel (normalt rockwool, men der findes sikkert konkurrende produkter der er lige så gode), og så fuger man udvendigt, enten med cementfugemasse, eller hvis man er doven med acryl. På den indvendige side bruger man næsten udelukkende acryl. På denne måde sikrer man sig at der ikke kommer træk fra vinduerne, da man også har isoleret rundt om vinduerne. Med kun skum risikerer man jo at der er "huller" i isoleringen.. Især hvis han ikke engang har fuget efterfølgende.

Jeg har i hvertfald ALDRIG set en professionel tømrer bruge fugeskum til en udvendig installation.

Men det kan da være at det er en del af deres "gode pris", af de sparer lidt på arbejdstiden på denne måde. For kr. 57.000 inkl. montering er altså ikke meget for vinduer til et helt hus. Jeg har lige betalt kr. 26.000 for to vinduer og en terrassedør EKSL. montering i efteråret.
Hej Twist

Jeg aner ikke, om han har brugt karmskruer og isolering inden skummet.

Har læst på nettet, at man kan bruge acetone eller rensebenzin til at fjerne skum, men ved ikke om vindueskarmen tager skade af det. Derfor har vi ikke gjort det endnu.

Prisen var 42.500 kr. for:
4 store vinduer (en af dem med frostglas til badeværelset), 2 mindre vinduer, terassedør og fordør.
Prisen for montering var 14.500 kr.

Inden vi valgte Jydsk Vindueskompagni kontaktede jeg to andre firmaer. De kunne faktisk gøre det endnu billigere, men sælgeren ved Jydsk Vindueskompagni sagde, at et af de andre firmaer får lavet vinduerne i Polen (tror jeg det var), og at kvaliteten dermed er dårlig.
Det andet firma havde ikke deres egen håndværker ansat, så de ville finde et firma i området, som kunne udføre montage opgaven. Dette var vi lidt betænkelige ved, da man jo ikke ved, om det håndværker firma, de vælger, er ok. Udfra dette valgte vi Jydsk Vindueskompagni.

Synes det lyder meget dyrt, det du har betalt, men så er det sikkert også top kvalitet.
ja konstruktive indlæg er dejlige men dirrekte neværdige svar er ikke konstruktive
jeg har været inde at kikke på dinne inlæg 3 ialt og jeg synes at man skal læsse meget imellem linierne for at finde noget positivt
Citat fra Flemming Leth

Janni, slet nu bare det indlæg. Det har absolut ingen formål, og du aner tydeligvis ikke hvad du taler om.

Efter du har slettet indlægget, bør du slette din bruger. Du har intet at bidrage med - i modsætning til mig, som udelukkende kommer med konstruktive indlæg.


Indlæg anmeldt til admin - håber du ryger ud, for du har intet at gøre her.


Annonce
Hej

Her er en professinel tømrer der udelukkende har anvendt polyrethanskum til vinduesmontage siden ca. 1976 med et rigtig godt resultat til følge!! wink

De problemer der opstår for diverse montører og gør det selv personer er på grund af manglende omtanke.

Allerførst kan det næsten ikke lade sig gøre af skumme et vindue, hvis man anvender engangsdåser, men i stedet skal man købe en pistol hvor man kan dosere mængden meget nøjagtigt, og en pistol koster ca. det samme som en montørtime.

Vinduet kan fastgøres med karmskruer inden skumningen ,så skruerne sikrer at det ekspanderede skum ikke får karmen til at bule, eller man kan kile karmen fast, og så bruge rammen til at holde karmen på plads ved at isætte små kiler mellem ramme og karm (duer ikke ved visse typer overfalsede vinduer), der kan også anvendes en kombination af disse løsninger.

Ved fastkiling af vinduet plejer jeg at bruge ca 20 cm lange trækiler som fjernes efter brug/hærdning og der efterskummes i hullerne. Altså ingen klodser/kiler der kan virke som kuldebro, når vinduet er færdigmonteret,

Hvis man vælger en elastisk fuge som slutløsning, skal der ikke mere skum til end at der er plads til bagstoppet (husk en egnet rund bagstop), og det er nemmest, hvis man monterer den inden skummet størkner, hvilket afhænger af temperatur og fugtforhold.

Husk at skummet skal udfylde overalt hele vejen rundt, hvis konstruktionen muliggør det, og især hvis man vælger en mørtelfuge, da den erfaringsmæssigt revner ret hurtigt.
Øhh.. jamen undskyld hvis jeg har fornærmet nogen. Kan ikke helt forstå, hvorfor jeg ikke må skrive noget om de erfaringer vi har haft.

Til Eksmek:
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du synes, at mine tidligere indlæg har været negative.

Til Thomas Hjort:
Hvorfor har du anmeldt mit indlæg til administrator?

Jeg skrev bestemt ikke indlægget bare for at være negativ. Troede folk gerne ville høre andres erfaringer.
Hej Jannie

Jeg tror ikke der hentydes til dig. Der var en der hed "Flemming Leth" der havde et indlæg som var mystisk. Jeg er sikker på at det er det de henviser til, og hans indlæg er nu også blevet fjernet kan jeg se.
(Du kan se indlægget under Thomas Hjorts svar længere oppe)

Mvh
Rasmus
Citat fra @jannie@

Øhh.. jamen undskyld hvis jeg har fornærmet nogen. Kan ikke helt forstå, hvorfor jeg ikke må skrive noget om de erfaringer vi har haft.

Til Eksmek:
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du synes, at mine tidligere indlæg har været negative.

Til Thomas Hjort:
Hvorfor har du anmeldt mit indlæg til administrator?

Jeg skrev bestemt ikke indlægget bare for at være negativ. Troede folk gerne ville høre andres erfaringer.


Hej @jannie@

Det er ikke dine indlæg som Esmek og Thomas Hjort er ude efter, det er Flemming Leth!

Fortsæt du bare med at skrive smile

Venlig hilsen

Klaus
hej du har nok misset et indlæg der var skrevet af en fleming leth der bestemt ikke var pænt skrevet (Jeg tror nok at indlæget er slettet af redaktionen)
prøv at kigge på thomas hjorts indlæg det var det indlæg jeg kommenterede fordi det var langt under lavmålet det der blev skrevet af hr leth
og det er hans indlæg der er anmeldt til redaktionen
dit indlæg er der ikke noget galt med undskld at det kunne misforståes
du kan også prøve at læse under lave bil (under bruger olie) der havde hr leth også et meget ukonstruktivt ind læg venligst eksmek
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis