Tyverisikring af bil

Hej alle.

Har gået og overvejet en billig tyverisikring af min bil. Troede egentlig ikke det var nødvendigt, da den ikke ligefrem er er ny, eller speciel men der er forsvundet biler fra den vej jeg bor på, desværre. Har tænkt på ratlås etc., men læste en test for lang tid siden, hvor det ikke tog en "tyv" særligt længe at fumle den af rattet. Jeg har alarm i bilen, men det er den meget gamle slags med en knap gemt i kabinen og x antal sekunder til at slå den fra, og betragter den ikke som værende særlig effektiv. Er der nogen erfaringer/ideér, eller er den eneste vej til sikring af spanden, virkelig et dyrt alarmanlæg?

Med venlig hilsen

Simon Nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er din alarm bare en alarm eller er den også startspære
hvis din bil er med indsprøjtning er den simpleste en kontakt der afbrder benzin pumpen for selv dre alarmer er de ferme ikke mange cekunder om at gøre tavse
Det er også en startspærre.. Det er en Fiat Uno fra '87. Så en kontakt der afbryder benzinpumpen kunne godt være en mulighed. Skulle ikke tro det var nødvendigt at sikre den, men der er lige forsvundet en anden gammel bil fra gaden, så det er ikke særligt betryggende

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

en uno fra 87 harmekanisk benzin pumpe så duer dette ikke
men så en kontakt der stel forbinder minus polen på tændspolen
men hvis din alarm er af den type en sender du sætter indtil et kontakt punkt
plejer at være rimmelig efektive
Min mening om alarmer:
1: de forhindrer ikke at bilen bliver stjålet
2: hvis den går i gang og du ikke er hjemme er der ikke en kat der reagerer på det.
3: deres største effekt er at irritere naboerne fordi de går i gang i tide og utide.

Bent.
Jag lavede for år tilbage netop den løsning med afbrydelse af tændspolen.

Det virker.

Min løsning var som følger.

2 ræleer til 28 kroner lavede følgende for mig.

Hvis bilen havde været stoppet så kunne den ikke starte igen uden at man :

1) satte tænding på.
2) gav en puls til mit ræle system via en kontakt.

I mit tilfælde var kontakten en strømtyv på funktionen der bruges til at "kippe" med det lange lys. Altså ingen kørsel uden man lige havde trukket i lysarmen på rattet efter man havde sat tændingsstrøm på.

Jeg husker for år tilbage, hvor nogle biltyve (lånere) med mere end 100 biler på samvittigheden blev intervievet på tv.
De sagde at alarmerne/startspærre var intet værd.

Det bedste de vidste var når der oven i hatten sad et klistermærke i forruden med alarmproducenten.

Så kunne de vælge deres yndlings producent. De fjernede simpelthen boxen og havde en dummy med, denne trykkede de i, og denne laver så de rigtige forbindelser.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis