Lavt byggende gulvvarme

Er til mit badeværelse på 1. sal nået frem til at litex-plader er en god/let måde at lave gulvet/vægge med. Mht. gulvvarme kan jeg kun finde frem til at el-varme måtter går an, hvilket samlet set også giver den lavest mulige byggehøjde. Jeg ville egentlig foretrække vandbåren gulvvarme, og har fået øje på f.eks. "miniheat", der giver en rimelig lav byggehøjde. Spørgsmålet er om det med f.eks. miniheat, der skal "omstøbes" med gulvspartel, er nødvendigt med en afsluttende vådrumsmembran inden fliselægning. I så fald forsvinder hele konceptet med litexpladerne jo. På http://www.litex.dk/media/3115/info-gulvvarme.pdf skriver litex at vandbåren gulvvarme dækkes med fliseklæb, men intet om yderligere membraner. Kan selvnivillerende gulvspartelmasse og/eller et tykt lag fliseklæb klare fugtbelastningen????

Mvh Jax
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej JAX

Når du har lavet det efter litexès foreskrifter, er de vådrumssikring.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg er med på at litex pladerne er fuldstændig vandtætte i sig selv. Det der lurer lidt i baghovedet på mig, er om der i det rimeligt tykke lag fliseklæb/gulvspartel som jeg indtstøber gulvvarmen i ikke bør være en membran over dette. Jeg har læst adskillige steder om f.eks gulvspartel i vådrum, at dette ikke må bruges uden membran. Heraf antager jeg at der menes membran over gulvspartlen.

Ved f.eks el-varme er lagtykkelsen af fliseklæb ret lille og flisen ligger umiddelbart over litexpladen, og der er selvfølgelig ikke brug for yderligere membran. Ved vandbåren varme er det dog nødvendigt med en del tykkere lag fliseklæb/gulvspartel. Dette lag kan måske godt klare fugtbelastningen??....... Varmen er måske med til at bevirke at evt. fugt damper hurtigt af?......

Mvh Jax
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis