fugemasse mellem kummen og cisterne

Hej

Jeg har pillet cisternen fra kummen for at reparer en revne med epoxy. Nu skal jeg til at sætte den på kummen igen. Hvad er det for en fugemasse jeg skal bruge? Det eksisterende lag er en modellervoks-agtig masse som man nemt kan forme og fjerne.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Nu er det jo ikke ligefrem almindeligt at afmontere cisterne fra selve kummen.
Men det kan naturligvis gøres.

Jeg ved ikke hvilken kumme du har, men der er en del forskel på hvordan de er fuger og hvilke pakninger der er.
Hvis du er sikker på selve forbindelsen mellem udløbet af cisternen og indløbet til skyllegangene er tætte.

Så er resten ren kosmetik... Der er kumme modeller hvor man ikke umiddelbart kan afmontere cisternen fra.

Så i dit tilfælde ville jeg vælge en sanitets silikone. Altså en hvid fugemasse der er behandlet mod svamp.

Vær opmærksm på placeringen af cisternen. den vil ofte kunne rykkes en del frem tilbage eller til siden. Sidevejs er det et spørgsmål om udseende.. For langt frem, kan betyde at dit toiletsæde eller låg ikke vil kunne stå selv.... Hvilket kan være ret træls hvis du står op og tisser... Og låget eller sædet samtidig klapper i.... rolleyes

MVH Njord
Hej

Jeg havde mulighed for at afmontere cisterne fra kummen så det gjorde jeg for bedre at kunne arbejde med cisternen. I mit tilfælde kan cisterne ikke rykkes eftersom der er en skrue i hver side ned til kummen.

Jeg vil fjerne den eksisterende pakning som jeg ikke ved hvad er (Kan være sanitetssilicone da jeg ikke har arbejdet med det før) og prøve med sanitetssilicone m. fungicid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Iøvrigt er der rigtig mange forskellige fugeformer mellem kunne og cisterne.
det går fra noget filtlignende til en rigtig Oring og diverse skumprofiler til at de er fuldlimede eller noget mere fugemasselignende.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også