Fjernvarme, for varmt vand-Hjælp!!!

Hej...

Jeg har problemer med min fjernvarme.
Vandet i min varmtvands beholder er pludselig, idag ca. 70-75 grader varmt og termostaten står på 2 (laveste),skal lige nævne, at jeg aldrig har kunnet presse den over 60 grader før.

Fremløb står på det samme som det plejer ca 70-75 grader.
Jeg tænkte om beholderen var blevet utæt, men ville vandet så ikke være så farvet at man kunne se det??

Jeg har tjekket termostaten, stiften sidder ikke fast, men det kan alligevel heller ikke være det.

Hvad kan være galt??

Venlig hilsen

Simon
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er sikker på at termostatventilen fungerer, kan det være trykdifferensregulator, der er død. Derved bliver differensen mellem tryk på frem og returledning for stort til at termostaten kan lukke!
Citat fra vvs'eren

Hvis du er sikker på at termostatventilen fungerer, kan det være trykdifferensregulator, der er død. Derved bliver differensen mellem tryk på frem og returledning for stort til at termostaten kan lukke!


Jeg kan vel tjekke selve ventilen, ved at skrue føler hoved af, og lukke helt med en lille klemtvinge, eller???

Men, burde der så ikke være det samme problem på varmesiden, jeg har veksler.

hvordan kan jeg tjekke tryk differensen?? Og kan den også være forklaringen på at jeg ikke har nok afkøling på retur vandet ??

Simon
hej

en hurtig ting du bør prøve for at være helt sikker på at det ik er beholder der er gået.. du lukker for dit brugsvand ved hovede hanen så åbner du en varmtvands hane hvis beholder er iorden stoppe vandt med at løbe efter kort tid bliver det ved tyder det på en utæthed næste skridt er så at lukke for fjrenvarmen og se om det så stopper..

ellers lidt oplysninger om hvilken ventil du har ved beholder ville ku hjælp lidt..

mvh steffens
@ Steffens

Jeg har prøvet at gøre som du skriver, og det løber en smule, så lidt at det er på grænsen til dryp. Det gør ikke rigtig nogen forskel om jeg lukker for fjernvarmen eller ej. Jeg er ret sikker på at før i tiden når jeg har lukket på hovedhanen, har det ikke løbet fra den varme hane overhovedet.......

jeg vedhæfter billed af installationen.
Ventil markeret med rødt er til det varme vand.
Ventil markeret med grønt er til varmen.
Avdl ventil er markeret med Blå.

Andre der kan hjælpe????sad
et mere smile
Øh, du kan selvfølgelig tjekke ventilen ved at prøve med en klemtvinge og du har helt ret i at du burde have det samme problem på den anden termostatventil ved varmen.
Ud fra de seneste oplysninger, gætter jeg på at termostaten er gået, hvilket også forklarer din manglende afkøling. Ventilen står simpelthen altid åben, fordi termostaten ikke trykker stiften ned?
Er temperaturen på frem og retur fra beholder ens hele tiden. Hvis svaret er ja, betyder det at der ingen afkøling er på spiralen, og dermed uøkonomisk drift.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis