Bladlus i rosenbedet

Er der nogen der har nogle gode råd (helst ikke DDT og lignende :-)

Er der nogen der har nogle gode råd (helst ikke... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Knus/blend stærke Chili (friske som tørrede), opløs i kogende vand, afkøl og sprøjt på roserne.
Bladlusene forsvinder og roserne tager ikke skade.
Mvh
EJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har lige købt roser i en planteskole og der fik jeg det råd at plante lavendel på begge sider af roserne, så skulle der ikke komme skadedyr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På et andet havewebsted læste jeg at man kunne blande kaffegrums i det øverste jordlag hvis en potteplante fik bladlus, mon ikke dette tip kunne overføres til haveroserne???
Kaffegrumsen giver også næring, men overdreven brug, kan gøre jorden "sur" skrives der desuden.
Hejsa

Jeg vil foretrække lavendlerne, jeg har plantet lavendler rundt om mine roser og der er ingen lus.
Min mor plejer at lave en blanding af lavendelolie og vand og spraye ud over roserne, det virker også.

suppe
Annonce
Jeg har også læst at aske strøet rundt om roserne skulle holde bladlusene væk - og samtidigt er det jo gødning.

I weekenden gjorde jeg det i min nye have - har lige købt hus med masser af roser i haven - så jeg er meget spændt på at se resultatet. wink

Hilsen
t smiled smilewi
Det er da et område med mange interessante råd; her kommer endnu et i rækken...

Min gamle far holdt roser igennem hele livet - og han holdt dem fri for bladlus ved et par gange om året at sprøjte dem med en vandforstøver med sulfovand i en ganske svag opløsning!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis