Gipsskruer fra Senco

Hej

Er lidt i tvivl om hvorvidt følgende skruer er lange nok. Der er tale om 13 mm vådrumsgips og stålreglar - skruerne er fra Senco.

25 mm til 1 lag gips
35 mm til 2 lag gips
45 mm til 3 lag gips

Specielt den sidste er jeg i tvivl om - der er kun 6 mm (45-(13*3)) der kan bide i stålet. Er det nok? Ved 1 lag og 2 lag er der henholdsvis 12 og 9 mm.

Jeg kunne ikke umiddelbart få dem længere end 45 mm hos Stark.

smile

/Bellini

 

Hej Er lidt i tvivl om hvorvidt følgende skruer... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nkt skruer passer absolut til senco. Vi bruger senco på arbejde og nkt skruer smile smile smile

Men senco er så tilgengæld den ringeste gipsskruemaskine jeg længe har haft i hænderne. Hilti er klart den bedste og derefter Makita
så har du ikke prøvet senco 18 v gipsskrue maskine, den sparker røv.

Har også en fein som er ok, men senco 18 v juhu juhu

Nå men jo man kan sagtens bruge nkt til senco og alle de andre mærker. Dog er det en anden ting hvis du skal til at skrue gulve med sencoen, så skal du ha deres egne skruer
Jeg bruger også selv Senco's 18v på arbejde, og lidt der hjemme wink og det er en super maskine. Vi plejer at købe bygma's skruer, de er noget billigere og sidder på præcis det samme bånd.
Boso skriver man skal drope de forskellige længder af gips skruer til de forskellige lag...! det er ikke helt rigtigt.. alm gips går det fint med, lange skruer til 1.lag. men vådrums skruer er noget andet, da gevindet er anerledes.

noget andet er, om du overhovede har købt vådrums skruer, ellers risikere du at skruen knækker, eller at gipsen revner.

vådrums skruer på bånd, kræver virkelig at man har styr på maskinen.. det svært.

45 mm til 3 lag, er fint.. du skruer jo også skrue lidt ind i gipsen.
men måske lidt svært af få til at hæfte, hvis pladen ikke er helt inde.

Det var min erfaring...

og makita´s nye batteri bånd maskine er klar det bedste
Hilti, det er da det væreste i båndskrue maskine..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Citat fra Lopus

Boso skriver man skal drope de forskellige længder af gips skruer til de forskellige lag...! det er ikke helt rigtigt.. alm gips går det fint med, lange skruer til 1.lag. men vådrums skruer er noget andet, da gevindet er anerledes.

noget andet er, om du overhovede har købt vådrums skruer, ellers risikere du at skruen knækker, eller at gipsen revner.

vådrums skruer på bånd, kræver virkelig at man har styr på maskinen.. det svært.

45 mm til 3 lag, er fint.. du skruer jo også skrue lidt ind i gipsen.
men måske lidt svært af få til at hæfte, hvis pladen ikke er helt inde.

Det var min erfaring...

og makita´s nye batteri bånd maskine er klar det bedste
Hilti, det er da det væreste i båndskrue maskine..!


Det er vådrumsskruer jeg har købt nu - i 3 længder: 32, 41 og 51 mm.

Var ikke klar over, at vådrumsskruer skulle være sværere at styre med maskinen. Det må komme an på en prøve, om jeg kan styre det så. Ellers er problemet ikke større, end at jeg blot kører manuelt. Maskinen kan jeg stadig bruge til 200 kvm loft der skal sættes op over de næste par år.

:-)

/Bellini

 

Husk du skal bruge træ skruer til dine lofter hvis det på forskalning, og godkendt gips, ikke den billige, men her kan du nøjes med 2 lags skruer til begge lag..!

Men det et lyder som om du har styr på det nu.. go fornøjelse med dit spændende project..!

Du kunne jo ligge nogle billeder op når din hjemme biograf er færdig...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis